Värstingbräda sökes

nickeniklas

Ny medlem
Värstingbräda sökes
Sitter framför datorn och kikar upp mot Strandafjellet i Norge där den första snön kommit över natten. Ska jobba här hela vintern och tänker åka så mycket off-pist som möjligt denna säsongen ;-) Trots mycket bra skrivet så skulla jag vilja ha lite rek om en bra bräda. Jag är 177 cm lång, väger 78 kg, har ett par ok burton dojor strlk 41. Idag har jag en bra allround Nitrobräda på 158 cm som duger. Gillar ffa att åka fort och pressa brädan ordentligt, åka på skär i pisten, hoppar en del. Ingen parkåkning..., för rädd om pungen.
Till denna säsongen har jag sparat undan en hel del pengar så nu tänkte jag köpa mig en riktig värstingbräda. Flera säger att den bästa offpist åkningen i Norge finns här i Stranda så det hade varit coolt att satsa på en extrem lössnöbräda. Först var jag inne på å köpa en Burton fish el motsvarande santa cruz. Det som inte passade med årets fish var att man bara kan åka in en riktning. Sen har jag kollat på en mer allroundbräda som Burton Custom/Custom x 158 cm, kanske skulle välja en längre för lössnö? Inte så många som verkar förtjusta över x:en, var nästan på väg å beställa en i förra veckan. Verkar styv och svårsvängd men det kanske passar om man åker hårt och väljer rätt bindning. Finns ju en djungel med olika burtonbindningar å välja mellan....
Tacksam för tips!
Nickeniklas

Senast ändrad:
Värstingbräda sökes
Kolla in Lib-Tech brädorna. Bl.a Rice och mulleten ser gosig ut...

Inte åkt någon av dem men deras kusin TRS är den bästa allroundbräda jag har åkt på! Så min slant är på en Lib-Tech Mullet. Prata med doughboy här på forumet om dessa brädor!

Värstingbräda sökes
Hej å tack för svar.
Skulle gärna vilja hitta en outsider av nåt annat märke än tex burton men eftersom jag tänkte lägga en del pengar vill jag va 110% nöjd med brädan. Har aldrig testat Lib-Tech å kan inte så mycket om dom. Dougboy säger du...

Värstingbräda sökes
prata med Rydellen. Han åker på det sättet du beskriver. Han körde lite lib-tech, neversummer och lite annat förra vintern.

Senast ändrad:
Värstingbräda sökes
Nosskire sa:
Jag åker som du... Och om jag skulle köpa en ny bräda för offpist/pist skulle det
http://www.lib-tech.com/snowboards/mullet.html 160 borde fungera för dej!

Alternativt en 160.5
http://www.lib-tech.com/snowboards/travisRice.html

Du kommer älska Magne Traction ! Isgrepp delux :)
Lite omständigt blev det att få tag på brädan i rätt strlk men har till slut beställt en snow mullet från blue-tomato. Ska bli spännande å se vad slutnotan hamnar på...
Ska försöka få tag på ett par gröna flux super titan till brädan oxå.

Värstingbräda sökes
nickeniklas sa:
Lite omständigt blev det att få tag på brädan i rätt strlk men har till slut beställt en snow mullet från blue-tomato. Ska bli spännande å se vad slutnotan hamnar på...
Du har köpt en otroligt bra bräda. Hoppas pudret i Stranda faller i stora mängder i vinter. Jag har aldrig fått en sån ahaupplevelse som första gången jag körde en Mullet 165 i pudret i skogarna i Ramundberget. Flytet och känslan av att kunna manövrera brädan mellan träden på ett helt annat sätt än med en "vanlig" bräda glömmer jag aldrig.

Min nya Mullet 172 står monterad i källaren, men en knäskada och kommande operation och rehabilitering sätter förmodligen stopp för all åkning i vinter:(

Värstingbräda sökes
Ramundberget är ett schysst ställe, var där ett par ggr när jag säsongade i funäsdalen.
Nu blir det en lång väntan till brädan kommer. Vad har du för bindningar till din?
Lutar väl åt ett par flux super titan el ev ett par burton.
Trist med knät, Niklas

Värstingbräda sökes
Hehe...

Om din bräda blir snodd någon dag kan jag vara den skyldiga. Åker själv på en Lib Tech TRS med Flux Super Titan nu ;) Klockrena grejor ! Skulle vilja ha mullet'en också bara... Men min Baron ES är trogen och vi krigar vidare!

Angående bindningar så finns garanterat super titan att få tag i Sverige.. Ska själv införhandla ett par till för att ersätta far's Cartel. En fotskada gör att han måste ha snälla bindningar och super titan går kanon! Jämfört med cartel som är tortyr...

Värstingbräda sökes
Doughboy sa:
nickeniklas sa:
Du har köpt en otroligt bra bräda. Hoppas pudret i Stranda faller i stora mängder i vinter. Jag har aldrig fått en sån ahaupplevelse som första gången jag körde en Mullet 165 i pudret i skogarna i Ramundberget. Flytet och känslan av att kunna manövrera brädan mellan träden på ett helt annat sätt än med en "vanlig" bräda glömmer jag aldrig.

Min nya Mullet 172 står monterad i källaren, men en knäskada och kommande operation och rehabilitering sätter förmodligen stopp för all åkning i vinter:(
Tycker att du borde sälja den till inköpspris till mig... Är ju synd om brädan som inte får vara utomhus och leka med de andra barnen

Senast ändrad:
Värstingbräda sökes
Jag förstar inte varför Cartel skulle vara sa hemska?
Typ "alla" älskar cartel för park osv...
Om man nu inte vill ha low backs...dvs

Värstingbräda sökes
men palla att alla trådar i freerides trådar ska anspela på sex nu för tiden. jag blir så jävla trött på det. ta tillexempel den här tråden tycker ni inte den hade passat lite bättre i ett annat forum. varför läggar man ens ut den här. skriva att man är rädd om pungen! dom flesta på det här forumet under 15 år. dålig stil tycker jag!

Värstingbräda sökes
Förra årets super titan i grönt hade ju passat super, tyvärr verkar det svårt att få tag på dom. Finns på några sidor i USA. Årets bindningar går ju knappt å se hur dom ser ut, va inne på den japanska flux sidan men svårt å kolla i e-katalogen.

Värstingbräda sökes
Fick ett ryck, slog till och beställde fjolårets flux super titan i grönt från USA ;-)
Nu blir det en lång väntan tills allt kommer, får väl lägga ut en bild när allt e på plats.

Värstingbräda sökes
Angående att jag klagade på Cartel är att det är en aggresiv bindning och inte så skön för foten.

Det är en bra bindning, men tyvärr inte så förlåtande för foten... Jag ser Cartel som "Volvo" är för bilmarknaden, ett säkert kort men det finns bättre...

Värstingbräda sökes
Maximilliam sa:
men palla att alla trådar i freerides trådar ska anspela på sex nu för tiden. jag blir så jävla trött på det. ta tillexempel den här tråden tycker ni inte den hade passat lite bättre i ett annat forum. varför läggar man ens ut den här. skriva att man är rädd om pungen! dom flesta på det här forumet under 15 år. dålig stil tycker jag!
fan va fjantigt, ser inte kopplingen mellan att vara rädd om sin pung och sex?

Värstingbräda sökes
Hej,

Ett ganska enkelt val enligt mig är burtons Malolo. Jag är lika lång och väger lika mycket som du. Själv åker jag på en fish och en T6 men om jag skulle ha en bräda så skulle det bli en Malolo helt klart. En kompis har en sedan förra året och är otroligt nöjd med den.

Den är byggd med samma grundtanke som fish men inte lika mycket tapering och med möjligheten att åka switch. Jag är ganska säker på att 158 är rätt längd, men du kan köra 162 också, framförallt om du har vana att köra längre längder. Nu med EST så blir det verkligen en bräda som är ett quiver i sig själv!

go for it :-)

/Rob

Värstingbräda sökes
Beställde en TRS-BTX då dom inte kunde fixa en snow mullet på blue-tomato, av nån konstig anledning fick jag en MTX istället. Kul att öppna paketet å se att det va fel bräda. Skitglad jag inte blev. Hade då väntat 2 månader på mulleten. Provkörde MTX:en ett par ggr, gillade magne-traction men för övrigt inte så väldigt imponerad. Nu tog jag beslutet å beställde en snow mullet från dogfunk, hoppas det går bättre med dom. Ska sätta ut MTX:en i annons, kommer väl förlora ngr tusen pga detta. Fick meddelande idag om att nya brädan blir lite försenad pga dåligt väder i usa. Just my luck! Fortsättning följer alltså..... Detta kan väl kallas stort i-lands problem iaf.

Värstingbräda sökes
Skickar verkligen Dogfunk Lib-Tech över Atlanten? Jag tror att de verkligen riskerar att bli av med rätten att sälja Lib och Gnu om de gör det.

Värstingbräda sökes
Nu har jag äntligen fått tag på en snow mullet och efter ett par provåk kan jag konstatera att detta är den värstingbräda jag letat efter. Kan starkt rek dogfunk.com, väldigt snabb leverans, utan problem denna gången... En glad norrman köpte min trs-mtx för 3500:-
Ser fram emot ledig helg med drivor av lössnö ;-).

Värstingbräda sökes
nickeniklas sa:
Nu har jag äntligen fått tag på en snow mullet och efter ett par provåk kan jag konstatera att detta är den värstingbräda jag letat efter.
Ser fram emot ledig helg med drivor av lössnö ;-).
Kul att du gillar den. Jag håller verkligen med om att den är grym.

Senast ändrad:
Värstingbräda sökes
Jag bor i alperna, numera Zermatt, tidigare Verbier, och kör massor offpist men ingen half-pipe. Kan rekommendera Burton T6 starkt! Fungerar kanon offpist och onpist. Jag är 180cm och 70kg och brädan 164 cm. Hade tidigare en Burton Omen 166cm som oxo var kanon.

Värstingbräda sökes
Joeloel sa:
krilleee sa:
Jag skulle tittat närmare på K2:s Gyrator. Otroligt flyt i puder.
Jag var på en affär i luleå och kollade på gyratorn, den verkar riktigt grym i lössnö.
Har inhandlat mig en K2 Gyrator før 2999kr infør denna sæsongen dock inte testat den æn men ska bli kul att se vad den går för verkar riktigt bra med sin puder rocker. Får återkomma sen nær jag testat den drar ner till Mayrhofen i morgon :)

Värstingbräda sökes
Har aldrig åkt på en så bra bräda som snow mulleten. Fantastiskt i lössnö och otroligt stabil på skär i pisten. Försök att få tag på en, ni lär inte bli besvikna.

Värstingbräda sökes
när vi ändå är inne på banan brädor med magne traction (mulleten) kan jag ju passa på att nämna Gnu Billy Goat brädan, sjukt trevlig bräda, lite svår att få tag på kanske, men...

Tillbaka
Topp