Vart åka med en 16 o en 18 åring

Hej söker tips på mysig by med bra off pist o bra fallhöjd i Italien. Vi tänkte flyga till Milano o ta en hyrbil därifrån. Funderar på Alagna, gressoney, champoluc men vill gärna ha fler tips. O gärna tips på hotell med spa alternativt mysig hytta. Tack snälla på förhand ps vi åker i mitten av februari.

wertigo

Medlem
Sauze d' Oulx, samt tillhörande Sansicario har lättillgänglig skog. När jag vart där senast för ett par år sedan så spenderade mina bordsgrannar flertalet dagar med att åka just i skogen, de verkade nöjda =)

2 timmar från Milano med bil, 1 timma från Turin med bil. Själva orten Sauze ligger på ~1500 höjdmeter, men det finns såklart både högre och lägre höjder i liftsystemet (Via Lattea).

Vill man ha genuin by, så bor man i Sauze, vill man bo lite mer 'mitt i systemet' så skulle jag säga Sestriere

Pillard

Aktiv medlem
Mitten på februari funkar det nog fortfarande med det området. Men nån vecka in i mars är det ju gränslandet för offpiståkningen på de höjderna.

Sauze d' Oulx, samt tillhörande Sansicario har lättillgänglig skog. När jag vart där senast för ett par år sedan så spenderade mina bordsgrannar flertalet dagar med att åka just i skogen, de verkade nöjda =)

2 timmar från Milano med bil, 1 timma från Turin med bil. Själva orten Sauze ligger på ~1500 höjdmeter, men det finns såklart både högre och lägre höjder i liftsystemet (Via Lattea).

Vill man ha genuin by, så bor man i Sauze, vill man bo lite mer 'mitt i systemet' så skulle jag säga Sestriere
Tack snälla för tips 😊👍

Bandana

Ny medlem
Värt att tänka på om du hyr bil i Milano är att dom sällan har slängt på vinterdäck utan man får endast med sig snökedjor. Flyger man istället till Innsbruck och hyr bil där och åker söderut så är bilarna oftast vinteranpassade och ni har närmre till Dolomiterna som är en utav mina favorit platser i Italien :)

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp