Vart åka?

gonz00

Ny medlem
Vart åka?
Det verkar finnas en väldans massa kunskap om olika alpina orter här, då kanske någon kan tala om för mig vart jag ska åka och varför det är bra just där.Det blir en resa någon gång i januari eller febrauari.

tack

Vart åka?
hur ska du åka ska du jibba åka puder eller vad?jag tycker iaf val thorens för där finns det allt en bra park bra off pist åkning och bra backar

Vart åka?
Det är väl mest puder som drar men även bra backar, jag gillar att skära ordentligt. Det är väl kul om det finns en park men det är inte det primära.

Vart åka?
varför åka te alperna när sveriges eget paradis bara ligger en timma med flyg ifrån huvudstaden.
Åk till åre, glid i bräcke, åk puder på svartberget o baksidan, carva i hela systemet!,fika på sport cafeet med delikata mackor.
syns i vinter!!!

Vart åka?
Nja, det känns som om man kan de svenska fjällen redan och om du ursäktar så gillar jag inte riktigt åre. Lite för mycket folk som vill och kan för mycket i deras egna ögon, ödmjukhet verkar vara ett ord som lämnas kvar någonstans mellan östersund och åre. visst, stället i sig är iofs ganska fint, men en jämförelse.

Resa till åre: Boende, resa, liftkort ca 3800.

Sista minuten till alperna: Boende, resa, liftkort OCH frukost ca 4000, (man kanske får bo på dasset i hotellobbyn, men det spelar ju ingen större roll tycker jag.

Men det är säkert jag som är korkad.

Vart åka?
åk till österrike.. dom har bra backar och mycket SNÖ.. de e ju alle fall glaciärer.. hintertux,piztal och sutbail (vet inte hur de stavas men men)åk inte till sölden de e så dåliga backar och inte fun park eller puder snö.. tråkigt eller hur!!

Vart åka?
ett bra ställe e Zermatt i Schweiz där har jag varit en gång och det slår alla skid ställen jag har varit på.
det fanns en park typ för 5 år sedan och den finns säkert kvar men nu e den säkert större (lite omväxling) backarna e bra och det finns ett antal att välja...pudern e det bästa...den e så jäkla fin så det inte e klokt...staden e mysig du slipper all ljud från bilarna dom kör bara med elbilar (för fem år sedan gjorde dom det) och folket är jätte trevligt och allt du vill ha finns i den staden...jag rekomenderar ett hotell som heter Butterfly det e jätte trevligt...jag glömde säga att matterhorn en hög top i alperna e där också inte så viktigt men bra att veta... åk dit det e så jäkla bra...

go for it boy

Vart åka?
Tack, nu är jag i alla fall ett steg närmare att komma iväg. Det är dock ett tag kvar till avresa så det finns en stund kvar till kontenplation. Vilken månad är det bäst att åka i, vill, så klart som alla andra ha torr snö och skulle det vara hårt i backen kan man ju trycka lite mer.

Vart åka?
När är bästa tiden på året att åka ner till alperna?
nån som vet, vill inte vara där då det är -20 och snöstorm eller innan hela systemet har öppnat. men jag vill heller inte ha söndertkörda backar av miljontals turister..

Vart åka?
Man kan ju alltid åka till någon okänd ort på kartan. Ofta så hör man att det är där den bästa åkningen finns till ett bra pris.

Tillbaka
Topp