Vart åker man?

hyperunge

Ny medlem
Vart åker man?
Om man vill ha bra åkning för snowboard åkare, med park, massa offpist och lååånga pister, och MASSA PARTY hela nätterna långa? Vart åker man då?

Vart åker man?
Hr du varit där? Hur ser det ut där i backarna då? Mycket offpist? Mycket snö? Långa backar? Mycket drag på nätterna? Mycket ungdomar?

Senast ändrad:
Vart åker man?
Åre! nu far du allt ta och kamma dig sebastian_p! Hur kan du anns jamnfora Åre(!) med alperna?? Parken kan ju funka i Åre!
men OFFPIST?????????????????????????????????????????????????????? what??!!
Du kan ju inte varit nogon annanstans an just lilla kullen som vi kallar Åre!

Om du fragar mig, sa kan din onskan sla in i "st.anton" dar har du ALLT som du (hyperunge) vill ha!!!
Fast parken ligger dock i "lech" 30min med buss eller sa kan man aka ditt via liftsystemet allt hanger ihop dar nere!!
ha de gott/mikael

Vart åker man?
Men asså, prova att söka, eller kolla på "skidorter" här på freeride så kommer du hitta massor! Läs tex om La Grave och St Anton, så kan du ju själv välja vilken du tror passar dig bäst...

Vart åker man?
St Anton verkar ju vara rätt passande. Hur ser berget ut där, är det något värt att åka på?
Så det är mycket festande där också? Mycket ungdomar?

Vart åker man?
FF sa:
St Anton passar inte alls in på din beskrivning. Åk till La Grave.
Pajas va har du rökt? St.Anton är de bästa stället som passar in på hans beskrivning..

det finns väldigt mkt offpist som man kan ta sig till utan helikopter o grejer oxå=) bara man vet var man ska leta.. haha åk till St. Anton o ingen annan stans..

Vart åker man?
Jag kan också rekommendera La Grave stenhårt! Många snabba effektiva liftar = lite köer och mycket tid till att åka puder. Stort system där det är lätt att ta sig mellan de ihophängande skiddelarna. På /eftermiddagarnakvällarna är det fullt ös på i stort sett alla afterskiställen. Och om man vill fortsätta festandet finns det några trevliga clubar att gå till.

Parken är kanske inte världsbäst, de hade 2 linjer med 4 hopp vardera och 6-7 rails och en helt ok pipe.

På festfronten är det fint, brukar vara mycket turister, bl.a. många partysugna britter och tyskar, så stämningen är grymt hög. Så mitt råd är åk till La Grave!

Vart åker man?
Okej, på partyfronten vill jag ha mycket ungdomar (runt 17-25-30 nånting), gärna snowboardåkare, mycket svenskar, och mycket fest helt enkelt.

Vi åker snowboard och kör mycket park. Lössnö om det finns. Så gärna en okej park (inget måste) men mycket snö och bra ställen man kan bygga egna hopp.

Låter St Anton passande då? Eller La Grave? Annat?
(Kanske Hemsedal skulle vara något?)

Vart åker man?
va i La Grave förra året och kan bara rekomendera det. Det är ju känt för att det mest är snowboardåkare där(de flesta snowboadåkare är under 25).

Partyt är helt galet, tyskar svenskar och britter som hoppar runt på borden och grejer, man hinner inte gå och lägga sig innan liftarna öppnar.

Parken är helt ok(mycket bättre än st. antons då den är större och har fler möjligheter)

St. anton är väl mest för extrem skidåkare som vill åka isiga smala ränner som man behöver gå i flera timmar för att komma till. Och dessa människor går och lägger sig tidigty på kvällarna för att orka med vandringarn upp=inge bra party

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp