värt eller ej??

värt eller ej??
Japp, det är iaf min mening själv har jag köpt ett par Spy Blizzard som exempel har oftaste ett par dyrare glasögon bättre kvalite´ och ventilation än dom billigare modellerna...

värt eller ej??
Är inte just SPY lite ökända för att glaset brukar släppa i kanterna? Inte så värt isf...

värt eller ej??
ja det är värt tycker jag....

själv löpte jag ett par Electric som jag hoppas är bra... dom var inte lika dyra som oakley lr Spy men dom ska vara minst lika bra vad jag har hört...

lycka till

värt eller ej??
Jag har enbart kört på Spy i 3 år nu och aldrig haft problem med några modeller el. linser.. Och JA, det är värt att ha lite dyrare goggles, slipper du alla krångel med imma och liknande.. peace

värt eller ej??
Har inte heller haft några som helst problem med linserna till Spy, varken Blizzard, Orbit eller Soldier. Och om det mot förmodan skulle bli några problem så är det en klockren reklamation= nytt glas.

Electrics goggles har haft stora problem med passformen och kvalitén pga billiga material och endast ett lager väldigt mjukt skumgummi. Prova dom innan ni köper! (gäller alla goggles, och tänk på att en lackad ram är hårdare och svårare att få bra passform på än en gummerad)

värt eller ej??
junkyard.se säljer Spy, sen finns det ju alltid spyoptic.com om du vill kolla på alla modeller och sen leta upp ett ställe som säljer den modell/färg(finns galet många alternativ) som just du letar efter.. peace

värt eller ej??
Jag har Quiksilver Goggles och de har också funkat utan några som helst problem. Och de ligger runt 1000 lappen i inköp

värt eller ej??
köp va du tycker är snyggt . körde på ett par wisdom i år men funtar på att sälja dom så om du är sugen så..

värt eller ej??
var kan man köpa nya glas till sina goggles? nån som vet nån sida?
för i butiker som intersport, stadium m.fl. så verkar det inte finnas..

värt eller ej??
simon.. på lännasport kan man:P om du bor nära stockholm allstå.. Jag skulle lätt satsa på dom bästa brillorna.. Scott Messenger + dom är ganska billiga...

värt eller ej??
köpte ett par frächa goggles av märket the north face, de började lansera goggles i år vad jag vet.. ingen hit! hade precis köpt en snordyr hjälm som nu är märkt för livet av mina goggles! vet inte om det var limmet lr vad det var men de pallade inte att bli blöta efter en vurpa utan att färga av sig! vet inte vad ni tycker men tycker att ett par skidglasögon borde tåla snö!? lycka till och ta med hjälmen när du provar så att de passar! lycka till.. kram

värt eller ej??
Att tro att man betalar för kvalitet när man pröjsar över 1000 spänn för ett par goggles - då lurar man sig själv. Det är bara märket man pröjsar för, men det är väl iofs inget fel i det. Dock ska man inte förutsätta att de är bra för att de är dyra. Jag köpte ett par Oakley A-Frame med värsta glaset och det var bara skit. Efeter ett gäng reklamationer så tröttnade jag och köpte ett par billiga Scott - 300 spänn, dubbelglas och hur bra som helst.

värt eller ej??
det du betalar för när du köper ett par dyra glas e "atityd" det e precis som stavar enligt min mening ingen anledning att köpa ett par dyra för kommer ändå bara vara högst halva säsongen så men stavar e också atityd!

men det har blivet lite atityd i skidåkning nu både bra o dåligt men va fan skitsamma!!!

har du flis så det räker o blir över så köp ett par fräka annars skit i de!!

(det e ju ingen slup att dom dyra ser skit tuffa ut och dom biliga ser tråkiga ut!! det handlar om att käna pengar, även dom biliga med mindre kvalitet hade kunat se lika tyffa ut utan att gå upp i pris!)

men men rock on

värt eller ej??
Frågeställningen är intressant, är det värt att köpa dyrare skidglasögon. Och var hittar man separata glas att köpa?

Nån med seriösa svar som i n t e bara bryr sig om image? Jag bryr mig inte hur brillorna ser ut, vill åka med de som är bäst.

värt eller ej??
Om du som du säger inte bryr dig om image så är dyrarre goggles ingenting att ha. Stora märken som scott och cebe som har många billigare prisvärda modeller men det finns självklart andra också, fördelen med dom stora märkena är att det är lättare att hitta extraglas när ansiktslandningen är gjord..
Glas till goggles hittar du i välsorterade sportbutiker, kanske helst nån med inriktning på skid eller brädåkning. Om du vill ha precisare svar än så får du nog berätta var du bor.

Tillbaka
Topp