Vart får man tag i puckelskidor?

kjelle23

Medlem
Hej!
Jag har märkt att det är väldigt svårt att få tag i puckelskidor nuförtiden, därför undrar jag om någon av er på freeride vet vart man kan få tag i ett par puckelskidor. Om någon av er vet eller har ett par puckelskidor som inte är allt för slitna kan ni gärna lämna ett svar. Jag söker både nytt och begagnat beroende på pris!

Tack på förhand!

Det bästa är att köpa av någon som åker puckelpist just eftersom det är svårt att få tag på. Kolla annars med Åre skidfabrik som gör Per Spetts pro-modell.

la_grave sa:
kjelle23 sa:
la_grave sa:
Beställa på typ Alpingaraget i augusti?
Vad menar du med att beställa i AUGUSTI? Skulle det finnas puckelskidor att få tag i just då?
Jag ska förklara vad jag menar när du varit hjälpsam i lite andra trådar. Att bara komma in och ställa en fråga utan att bidra med något själv är inte särskilt trevligt.
Anledningen att jag inte har kunnat bidra med så mycket är att jag precis har skapat ett konto här på freeride och att jag bara är 14 år.

la_grave sa:
kjelle23 sa:
la_grave sa:
Beställa på typ Alpingaraget i augusti?
Vad menar du med att beställa i AUGUSTI? Skulle det finnas puckelskidor att få tag i just då?
Jag ska förklara vad jag menar när du varit hjälpsam i lite andra trådar. Att bara komma in och ställa en fråga utan att bidra med något själv är inte särskilt trevligt.
Kan du berätta vad du menar? Jag har försökt att vara hjälpsam i andra trådar men det är få saker som jag kan hjälpa andra med.

Detta är puckelskidornas Rolls Royce. De flesta på världscupen kör med dessa skidor från det japanska märket IDone (http://www.idoneusa.com/) som bara gör puckelspjut (och episka stavar!). Dessa är generellt sätt svåra att få tag på men det går säkert om du beställer direkt från en leverantör och betalar frakten. Annars skulle jag rekommendera dig att antingen kontakta några skidklubbar som har större puckelpistgrupper (Åre, Kiruna, Sandviken, Sunne) ELLER skicka mig ett PM så kan jag ge dig mailadresser till några som har puckelpistskidor och vill sälja. Det beror på hur lång du är. Hej så länge.

kjelle23 sa:
la_grave sa:
kjelle23 sa:
Kan du berätta vad du menar? Jag har försökt att vara hjälpsam i andra trådar men det är få saker som jag kan hjälpa andra med.
Om du söker efter trådar om puckelskidor så ser du att ett återkommande tips är att vara ute i god tid, dvs kontakta tex Alpingaraget på sommaren och fråga om de kan hjälpa dig. I själva verket, kontakta dem nu så kanske de kan hjälpa dig till nästa vinter.

Annars är väl ett förslag att kontakta någon (sponsrad) puckelåkare och/eller köpa begagnat. Jag fick tag på mina puckelskidor den vägen.

Skidlärarföreningen har fått erbjudande att köpa Hart puckelskidor via Intersport i Åre så de har förmodligen lite på lager fortfarande.

Kontakta Patrik Pettersson på Intersport Bollnäs/Falun/Åre så kan han säkert hjälpa dig.
patrik.pettersson@intersport.se

Tjena.

@kjelle23
Vi skulle kunna hjälpa dig med det.
Släng iväg ett mail till info@momentskis.se
Puckel modellen som Moment har heter Mowgli.
Vet att vi har ett par i 170 längd hemma.

Annars går det att ordna med de andra längderna till nästa säsong utan problem.

Tack
@Hasse_lindborg

/Christofer

Tillbaka
Topp