Vart finns det snygga hjälmar?!

TonyFinnstrom

Ny medlem
Hallå jag tänkte köpa någon snygg hjälp men jag kan inte hitta någon där jag har kollat.
Så har ni nå tips på snygga hjälmar och sidor som jag kan kolla på?

Mvh Tony.

kolla www.steepstore.com

dom har en hjälm som heter bern baker! den är snygg som fan enligt mig, körde i den hela förra säsongen!

annars är de mång asom tycker typ smith holt är snygg ;) haha

finns många olika hemsidor att leta på!

www.skistore.se
www.boardstore.com
www.blue-tomato.at
www.junkyard.com

..osv..

lycka till med hjälmköpet!

Det finns två typer av hjälmar, de som passar och de som inte passar. Gissa vilken du skall köpa... Har du tur så finns det någon som passar som även är snygg.

JAg har själv haft enorma problem att hitta hjälmar som sitter bra. Alla "normala" modeller satt som skit. Sen hittade jag en som passade, en tecno pro som kanske inte är så jäkla snygg men den sitter bra. Sen har jag nu hittat Sweet trooper som är sjukt snygg och den passar också. Den sistnämnda verkar vara en hjälm som passar på de flesta huvuden och dessutom är jäkligt snygg och nätt (du ser alltså inte ut som att du hade det största huvet nånsin...

Har du stålar så är det bara kolla in sweets sortiment, passar nästan alla. Jag har stort huvud och large sitter perfekt på mig. Dock kostar dom ju 1.5k+. Jag har en trooper.

Håller med Carled.
Köpa hjälp oprovad på nätet är som att köpa begagnade säkerhetsbälten - det KANSKE funkar! (Viktigast är ju att det är snyggt!)

Är 1,5k verkligen mycket för en hjälm? De flesta hyggliga hjälmar börjar ju runt tusenlappen...

Jeppenator har redan postat alla länkar jag kunde komma på, så kika in där. Främst skistore brukar ha ett bra sortiment tycker jag. Dessutom är de snabba på leveranser och att svara på frågor. Men köp ingen oprovad hjälm...

jag såg precis att det är 30% på Sweethjälmar i Helly Hansebutiken på hamngatan i Sthlm

Tillbaka
Topp