Vart i alperna ska man åka 13/14?

OscarElm

Medlem
Att jag ska säsonga till vintern har varit spikat sedan länge. Men med polare med dåligt skidintresse står jag på egna ben. Så undrar, var finner man den bästa offpist? Hur byn ser ut och så vidare är inte det viktigaste, men en by där skidåkningen är prio ett och inte festandet, uppskattas. Är en nybörjare vad gäller säsongande då jag går ur skolan till sommarn. Om någon har samma planer inför vintern ( förstår att det är avskräckande att jag är ensam och en första års säsongare) hör gärna av, är öppen för förslag :)

Kan inte erbjuda någon direkt erfarenhet inom säsongande, men en halv års introduktionskurs på grov värmländska kan jag leverera !

Hej!

Nu var det längesen du skrev det här och du kanske inte har samma planer fortfarande, men jag är i exakt samma situation som dig! Förstaårs-säsongare, vill hellre åka skidor än att festa hela tiden osv! Jag är glad och social och taggad på att säsonga, är dock otaggad på att dra själv (och nu vill alla börja plugga/åka jorden runt/osv)!

Vill du fortfarande iväg? Jag tänker typ Alperna alternativt Norge eller allra högst upp i Sverige, dock inte de allra största orterna i alperna som är lite som ett mini-Stureplan typ!

baramoas sa:
Hej!

Nu var det längesen du skrev det här och du kanske inte har samma planer fortfarande, men jag är i exakt samma situation som dig! Förstaårs-säsongare, vill hellre åka skidor än att festa hela tiden osv! Jag är glad och social och taggad på att säsonga, är dock otaggad på att dra själv (och nu vill alla börja plugga/åka jorden runt/osv)!

Vill du fortfarande iväg? Jag tänker typ Alperna alternativt Norge eller allra högst upp i Sverige, dock inte de allra största orterna i alperna som är lite som ett mini-Stureplan typ!
Du har pm!

Bad Gastein
Tjena allihopa, skall tycka till lite om BG eftersom jag bor här....det finns ett jättebra bummarkollektiv och bra med jobb. Boende är vad jag vet av tidigare erfarenheter ifrån Frankrike relativt prisvärt och framförallt med bra läge! Angående åkningen är BG totalt underskattat och då har jag varit i Cham, La Grave, Trois Valley, Val di Mezdis, St.Anton osv... det finns mycket teknisk åkning utan att behöva hajka men det finns ännu mer om man är beredd att gå lite och då behövs det inte klätterutrustning! Det som är bäst dock är att man inte behöver slåss om pudret och att stämningen är chill så att även nybörjare kommer till skott!
Hör gärna av er om ni vill veta mer om jobb, boende osv....
// Klenning

Tillbaka
Topp