Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok. Inga konkreta förslag på destination som uppfyller önskemålen?Scubamike sa:Boka flyg via skysscanner.se iaf.
Vad tror du om bokning. Boka separat boende/flyg eller boka genom resebyrå?beng122 sa:Billigast land: välj Österrike (har ingen koll på Italien men Frankrike och Schweiz är helt klart dyrare). I Österrike kan du äta god billig mat och dricka billigt!
Flyg: kolla flygresor.se, där kommer alla flygbolag upp.
Skidställen med bra uteliv: Ischgl, Sankt Anton och Bad Gastein. Ischgl och Sankt Anton flyger du billigast till München (rätta mig om jag har fel?), Bad Gastein kan du kolla både flyg till både München och Salzburg. Från Salzburg kan du enkelt ta tåget som tar 1,5 timme och kostar bara 15 euro. Tåg finns från München också men tar längre tid. Kolla oebb.at!
Tankar om Götebborg Italien någon ?puttep80 sa:Vad tror du om bokning. Boka separat boende/flyg eller boka genom resebyrå?beng122 sa:Billigast land: välj Österrike (har ingen koll på Italien men Frankrike och Schweiz är helt klart dyrare). I Österrike kan du äta god billig mat och dricka billigt!
Flyg: kolla flygresor.se, där kommer alla flygbolag upp.
Skidställen med bra uteliv: Ischgl, Sankt Anton och Bad Gastein. Ischgl och Sankt Anton flyger du billigast till München (rätta mig om jag har fel?), Bad Gastein kan du kolla både flyg till både München och Salzburg. Från Salzburg kan du enkelt ta tåget som tar 1,5 timme och kostar bara 15 euro. Tåg finns från München också men tar längre tid. Kolla oebb.at!
någon som har input om Italien?
Hur lång är transfern till Cervinia då? Vet du något om skidåkning?Nitrogendykare sa:Vi flyger från Göteborg via München till Turin för att få kort transfer till Cervinia i Italien. Vi betalade 1800:- Vi googlade fram billigaste pris med lufthansa, betalar ingen skidfrakt med dom.
Som sagt, låt magkänslan bestämma vart ni åker.
Hur lång är transfern till Cervinia då? Vet du något om skidåkning?Nitrogendykare sa:Vi flyger från Göteborg via München till Turin för att få kort transfer till Cervinia i Italien. Vi betalade 1800:- Vi googlade fram billigaste pris med lufthansa, betalar ingen skidfrakt med dom.
Som sagt, låt magkänslan bestämma vart ni åker.
Snösäkert låter ju bra. Verkar som att transfer verkar vara svårt att komma frånNitrogendykare sa:Vi hyrde bil förra året, 12 mil upp till Cervinia. Strax under 1,5 timmar från flygplatsen, 8 mil autostrada 4 mil ok väg. Om man vill komma billigt undan så kan man ta buss till Turin sen tåg till Aosta dalen (st Vincent) tror jag det heter sen buss sista biten. Vi har bokat buss transfer ( privat)iår dock dyrare men bekvämt. Skidåkningen håller hög klass från 3889 möh på Schweiziska sidan ner till grannbyn från Cervinia som ligger på ca 1500 möh. Man ska inkludera Zermatt när man köper liftkort då systemet blir stort. I Cervinia är backarna breda och gjorda för carving. Nästan alla pister ligger i på solsidan, Zermatt har mer utmanande åkning men sämre pistat. Vi åker dit igen iår eftersom vi gillade systemet. Absolut inget festa ställe, det finns afterski men är ni ute efter festen bör ni kanske åka till nån annan ort. Systemet håller högklassig ligger högt och är därför snösäkert.