Vart i canada ska vi?

JohanBraun

Ny medlem
Vart i canada ska vi?
Tja!
Har äntligen lyckats övertala (tror jag iaf) några polare att vi skall åka till canada som jag länge velat...

Har varit inne en del på wihstler men börjar fundera lite på om någon annan ort kanske är bättre? Hört att de kan vara överdrivet mkt folk där...

Jag vill åka puder! Har knappt fått chansen till de tidigare så är inte så superduktigt, sen vill vi ha bra fest (framförallt de andra) någon som kan ge förslag på vart de kan vara värt att åka?
:)

Vart i canada ska vi?
Som ett inledande förslag, vad sägs om att lägga sig i Banff som bas. Fixa en gammal bil och du når ett antsl orter på rätt nära håll.
Det där med fest i Canada blir nog vad man gör det till själv, känns det dom.
/Ace DG

Vart i canada ska vi?
Whistler är i princip den enda skidorten i Kanada där du inte måste använda dig av buss/bil/lifta/läderkängorna+pannben för att ta dig backen.
Det är största anledningen till varför jag drar till Whistler.

Banff har ju tre skidområden runt sig. Den bästa, lake louise, ligger 40 minuter bort med buss, och jag är inte alls taggad på att sitta på bussen hela säsongen.

Vill du ha fest som i "klubb" så finns det ju typ bara Whistler och Banff som alternativ, vill du ha hemmafester så är det ju som Ace säger, då blir det ju vad man gör det till, oavsett ställe.

Vill du ha 420 myspys så är det ju Fernie som gäller.

Vart i canada ska vi?
Jag håller med Ace DG =)
hade banff som bas en säsong och tog mig sen runt till sunshine, lake louise, kicking horse bla.
Sjukt nöjd med det och ingen större hets på folk men ändå skön vibe, fest och grym åkning. Puder i kicking är INTE tråkigt alls.

Vart i canada ska vi?
Var förra året i Whistler. Helt otrolig skidåkning både i pisten men bäst i off pisten. Ett par stora plankor hyrdes och sedan var det bara rakt ut. Jag, brorsan och min pappa kör alla off pist och det var helt otroligt. Skulle rekommendera Whistler om du vill ha den ultimata upplevelsen. Vi bodde i Blackcomb området, kanske lite dyrt med värt det!
Axel Hezsö

Tillbaka
Topp