Vart kan jag köpa liknande stavhandtag?

nbagge

Ny medlem
Hej!

Jag ska nu köpa nya stavar då mina gamla helt enkelt blivit för små. Själva staven spelar inte så stor roll det är snarare handtaget som är väldigt viktigt. Jag har en gammal skibum till farsa som köpte dessa stavhandtag i USA för ca 30 år sedan.

Så min fråga är helt enkelt: Finns det några liknande stavhandtag att köpa någonstans?

Har sökt runt lite på "The interwebs" men bara lyckats hitta dessa: http://lineskis.com/poles/pollards-paint-brush-pole
De skulle kunna funka men vad jag söker är som sagt några som inte har några "straps". Vore mycket uppskattat om ni kunde hjälpa mig, alternativt har några förslag.

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Hmm ... har haft sådana ... vill minnas att det var något som inte var speciellt lyckat med konstruktionen, men vad var det?

/MM

Tror det är när man stakar som det blir knas ... går inte att hålla i "greppet" och svårt att hålla ovanpå utan att tappa staven. Som gammaldags brantåkare blir det ju en hel del stakande! :-)

/MM

Men huuu....!
Scott 1976... nånting
Vad är det som är så bra med dom?
Funkar INTE i fartställning i a f! ...inte aktuellt, nä ....oook

Ähhh, köp nåt modernt i stället
säger,
Ace DG

Line-varianten är garanterat bättre. Annars har Swix en liknande lösning i sin CT-serie. Dom kan man köra helt utan remmar utan att det stör. Det gör jag iofs nästan jämnt med alla stavar, speciellt offpist. Jag vill inte sitta fast i staven om den fastnar i träd eller liknande.

Byglen på handtaget har ju ingen funktion i sig. Har för mig att dom försvann för marknaden för att skaderisken var för stor. Om du inte vill ha stroppar (vilket jag inte skulle förstå värför) så är det ju bara ta en vanlig stav och ta bort dom.

Gammel_Dansk sa:
Har för mig att dom försvann för marknaden för att skaderisken var för stor.
Jodu. "Skidåkartumme" är nästan garanterat om man använder såna däringa handtag några månader.

Jag kan sälja ett par kompletta Scott "Olympic", vintage ~1981 med mörkblåa såna handtag.
Inte i nyskick men iallafall i hyfsat skick och oknäckta. :) (finns nog några böjda uppe på vinden också.)
Pm:a mig med bud. :D

- snö
/r

Snödjup

Tillbaka
Topp