Vart köpa Skate Banana?

Vart köpa Skate Banana?
56 I guess. 172cm / 90kg, förmodligen mindre vikt nästa år. Är ute efter en lite enklare bräda offpist samt lite "småtrixande" på flat eller små pistsidor.

En 52'a har dom här på lokala shoppen..
Hur slipar man magnatrack kanterna föresten? Går bra med vanlig snabb handslip från swix?

Mvh
Peter

Senast ändrad:
Vart köpa Skate Banana?
Hörde någonstans att det är motiverat att köra med lite kortare bräda om man väljer rocker. en 52'a kanske inte är så dum ändå även om jag just nu enligt riktlinjerna väger lite för mycket för en sådan.

Ni som har bananer eller andra rockerbrädor, vad kör ni för längd på bräda och hur lång/vad väger ni själva och vilken typ av åkning tillämpar ni?

Mvh
Peter

Vart köpa Skate Banana?
Vikten blir ett problem på en 152 som kommer att vara för mjuk. Satsa på 156 istället och du får en bräda som funkar mycket bättre för dig. Dumt att kompromissa bara för att du inte får tag på rätt längd.

Senast ändrad:
Vart köpa Skate Banana?
jag tycker att skate bananen funkar extra bra om man har den som allroundbräda. Och då får man nog gärna gå upp en storlek. Jag är 184/70 och kör 56. men jag borde egentligen gå upp en storlek. Har också kört jamie lynn 60 men den tycker jag blir för styv för just allround (dvs både små och stora berg). Det schyssta med bananen är att den är ganska mjuk men ändå otroligt stabil. Funkar lika bra i hammarbybacken som avancerad off pist.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp