vart köper ni era skidor?

jeg har hatt en tendens til å kjøpe direkte fra produsent eller en sjelden gang på impuls lokalt. bindinger kjøper jeg utelukkende på nettet, men pjux kjøper jeg helst lokalt dersom mulig.

Bättre begagnat. Man kör ändå sönder skidorna rätt fort på en massa sten och sånt och då är det skönare att inte ha sprillans nya skidor man är rädd om.

Mest på nätet faktiskt, från välrenommerade Europeiska webleverantörer. Garaget, Åre Skidsport, m fl. Varför undrar du förresten?

/A

Senast ändrad:
alpinfarsa sa:
Bättre begagnat. Man kör ändå sönder skidorna rätt fort på en massa sten och sånt och då är det skönare att inte ha sprillans nya skidor man är rädd om.
finns väl ingen bättre känsla än när man stampat ner sina nymonterade skidor, direkt från fabrik, i en härlig klippkant under försäsongens första repa

Senast ändrad:
Eftersom jag inte har någon lokal handlare med de skidmodeller jag vill ha handlar jag där det är billigast. Blir oftast från Sport-Conrad eller någon annan tysk butik med webshop. Jag köpte iofs. skidor från både Alpint och Alpingaraget förra året, men då var det rejält sänkta priser ...

/MM

Jag köpte mina senaste skidor genom en kompis, det var ett fylleköp från sport conrad för hans del.

De senaste skidorna jag köpte i butik var på Curb i Falun(RIP) p.g.a. dom har den absolut skönaste servicen man kan få, personalen är/var grym där!

Förövrigt så kör jag mest snowboard nu!

Ace_DG sa:
Mest på nätet faktiskt, från välrenommerade Europeeiska webleverantörer. Garaget, Åre Skidsport, m fl. Varför undrar du förresten?

/A
Jeg regner med at cmd ikke er helt 100 på hvordan det er best/enklest å selge ski. Det regner jeg med at du også tenkte deg til. Cmd kunne kanskje vært ærlige om bakgrunnen for tråden?

PS: hvis dere hos cmd ikke vil lage chargers på 190+vil jeg ikke handle hos dere i alle fall!

Senast ändrad:
jag tyckte nog att bakgrunden finns i frågan själv.
man har ju en egen föreställning om hur och var man gör inköp. vi är nog inte dom enda som funderar på de men de är lite kul att kunna fråga såhär öppet och få bra svar direkt också.

PS: chargers smargers..:) vi kommer nog dit nån gång också men nu kör vi med saker som böjer sig när man flexar dom:)

sport-conrad

Senast redigerad av en moderator:
Jag köpte mina Teconopro på intersport av personalen där, väldigt sjöna mäniskor som jobbar där och det är tydligen så att Tecnopro är lite sämre än Armada och sedan kommer alla merken nedanför Tecno och Armada:cool:

Ace_DG sa:
En liten leverantör som CMD med en förhållandevis smal kundkrets borde väl kunna leverera "från lager" och därigenom kunna pressa priserna (...för en kundkategori som oftast inte är gjord av pengar). Det torde dock bygga på att man har lagerutrymmen, troligen även verkstad och personal för bindningsmontage och kanske även utskeppningskapacitet. En viss administration/ekonomiavdelning måste ju även finnas. Kan ju vara jobb för ett gäng på 2-3(?) pers kanske... (Försökte jämföra med Hendyx web-shop, men såg just att den var stängd!)

/A
Oj, 2-3 pers, du är inte ekonom va?

Tog just bort mitt inlägg, såg just att cmd faktiskt redan säljer på nätet
2-3 pers, ...beror ju på försäljningsvolym förstås och hur mycket var och en måste jobba. Jag sopade bara i...
Nix, inte ekonom...
/A

Senast ändrad:
Efter en snabb titt på webbshopparna för Extrem, Hendryx och CMD kan man snabbt konstatera att det finns vissa gemensamma faktorer ... Ingen högoddsare att försäljning, leverans och lager sker gemensamt för dessa varumärken. En business som sannolikt inte ens sysselsätter en person på heltid?

OK priser på CMD med fortfarande lite för mycket för att kunna konkurrera med vad ex: SC tar för Völkl, K2 m.fl. Personligen är jag beredd att betala 20 % - 25 % mer för en skida i butik om jag får en bra service. Men ska jag näthandla, köper jag där det är billigast.

/MM

Senast ändrad:
Ace_DG sa:
Tog just bort mitt inlägg, såg just att cmd faktiskt redan säljer på nätet
2-3 pers, ...beror ju på försäljningsvolym förstås och hur mycket var och en måste jobba. Jag sopade bara i...
Nix, inte ekonom...
/A
De e cool, jag bara fular mig litet. Som vanligt.

Jag handlar skidor på SC och begagnat.

@Alpinfarsa Tänk om alla skulle tänka som du, vad roligt! Nu vet jag ju att du handlar skidor på SC också så du är förlåten =D

Senast ändrad:
Cmdskis sa:
jag tyckte nog att bakgrunden finns i frågan själv.
man har ju en egen föreställning om hur och var man gör inköp. vi är nog inte dom enda som funderar på de men de är lite kul att kunna fråga såhär öppet och få bra svar direkt också.

PS: chargers smargers..:) vi kommer nog dit nån gång också men nu kör vi med saker som böjer sig när man flexar dom:)
Hoho. Ser jo ut på skitesten til MnO&co at dere klarer å lage deres type ski helt fint, så ikke føl noe press. Chargers kan også ha litt flex, med bare i nosen.. ;)

När det är REA! Exempel Oakley crowbar halva rea priset mars-12 typ 350 spänn alltså! Såg även massa Full Tilt å Lange pjäxor! Nu är ju inte det skidor, ja vet! Men har ju sett liknande fall där. Stadium i Örebro ligger granne med en Pizzeria som sprängdes, där vart det rea på hela sortimentet pga brandlukt, 75% på rubbet alltså. Nu är ju inte mitt tips att man ska elda i grannbutiken, men ni fattar hoppas jag..... Sen berättade en försäljare på XXL för mig att de har prisgaranti, då inkluderar de även tyskar på nätet. Så svaret blir för min del alltså: Helst där det är billigast i butik!

Flekz-makkadellic sa:
Jag köpte mina Teconopro på intersport av personalen där, väldigt sjöna mäniskor som jobbar där och det är tydligen så att Tecnopro är lite sämre än Armada och sedan kommer alla merken nedanför Tecno och Armada:cool:
Techno pro är ett litet budget märke som köper in grunden av skidan från t.ex Fischer, sen så trycker de sin egen design och logga o.s.v.
ungefär som att köpa ett par warp goggles.

Senast redigerad av en moderator:

@EAarup
Njae ... det där är inte riktigt korrekt ... TecnoPro är Intersports eget märke och de har några riktigt bra skidor. Intersport har (enligt dem själva), 800 butiker i Europa, vilket sannolikt innebär att servicen är närmare för TP än för de flesta andra märken!

Vad man verkligen bör undvika enligt ditt resonemang är små nischade tillverkare som just Extrem, Hendryx och CMD. Försök reklamera någon av dessa i Val miserable! ;-)

/MM

Techno kom med en schysst räser för ett par år sedan som var helt okej. Finishen är samma som hos de flesta andra märken. Men Techno är inget vi ska diskutera på freeride ;)

Flekz makkadellikenin är ett trött troll som troligen är 19 år och arbetslös.

Pjäxor på alpingaraget.
Skidor på telemark-pyrenees.com. Billigt och bra service. Leverans på tre-fyra dagar från Frankrike.

Tillbaka
Topp