Vart ska jag åka för att Surfa?

Anjoh

Ny medlem
Tja!
Jag har sökt igenom forumet lite efter tips om surfställen i europa utan framgång så nu startar jag denna tråd.
Jag är nybörjare har aldrig ens testat men nu vankas det ju sommar och familjen tjatar på en att man ska med utomlands så jag sa jag följer med om man kan surfa.
Sagt och gjort men nu är problemet vart kan man surfa?
Det ska vara i Europa och helst runt Grekland (jävligt tveksam till att det finns surfställen där) ?
aja svara på nu ! :D

Kolla in www.surfzone.se istllet. Sagt det förr och säger det igen, lättare att hitta info om surf på ett surfforum och inte ett skidforum..

FYI, Biarritz på den franska västkusten är väl det vanligaste enklaste stället att åka till i Europa för att få surf, osäker på när swellet är bäst där dock. Där finns massor surfskolor och uthyrningsfirmor och även svenska företag som har färdiga paket dit med boende, instruktör, osv osv...

kolla in www.ucpa.se och www.xtravel.se

Kan ni inte åka till frankrike och måste åka till Grekland kan du glömma vågsurfing men däremot finns det tonvis med bra öar där man kan kitesurfa så då kan du ju göra det istället..

Senast ändrad:
kolla upp marocko! visserligen afrika, men inte längre dit än till kanarieöarna. ska vara fett nice surf norr om agadir. har inte varit där själv, men har hört att det ska vara schyst.

Biarritz har jag hört ska va riktigt grymt.. massor med säsongare här i alperna drar dit o surfar på sommarn, så lär ju inte va så dåligt..

kolla även upp san sebastian ? (osäker på stavningen) de ligger i norra spaninen.. nästan på gränsen mot frankrike.. vet även att de finns bra surfing i portugal, runt lissabon fin riktigt fina spots..

Jag och några polare drar till biarritz i början av sommaren.. ska gå ett surfcamp i 1vecka och sen ut och testa lite själv en vecka. bra priser!

okej tack för alla svaren ska se va det blir men en resa till Milano är iallafall inbokad !

Kolla gärna in vårt Koala surfcamp som ligger i surfmeccat, "Hossegor" i Frankirke.
Hossegor har Frankrikes finaste vågor och ett galet uteliv:-D
Vårt surfcamp ligger i Hossegor, krypavstånd till alla barer och nattklubbar och 30sekunder från vågorna!
www.koala-surf.com
www.myspace.com/koala_surfcamp

Surf´s up;-)
Lena

Tillbaka
Topp