Vart ska jag säsonga hjälpmää!

Petra_H

Medlem
Heeeej. Jag blir tokig snart, jag googlar å googlar men kan inte komma fram till nåt vettigt.
Jag gjorde en säsong i Cervinia i vintras å jag gillade det. Är jättesugen på att göra en ny säsong men jag vet inte vart. Jag tyckte om Cervinia på det sättet att det var en liten by och att alla-känner-alla känslan fanns. Det gjorde också att vi ca 50 säsongare som var där blev tighta å det var skoj. Tyckte också om att det var blandat med folk å inte typ bara svenskar. Det var som lagom med fest, åker ändå på säsong mest för att åka och jobba lite men det är ju alltid soft att kunna hänga på nån bar å dansa lite nångång. Åkningen var jag också nöjd med, stort system med variation.

Det enda anledningen till att jag är sugen på att byta ställe är att det var lite för mycket äldre människor där å lite väl mycket familjer. Jag vill absolut inte till bad gastein, st anton eller sånna "sunnybeach"-ställen. Föredrar hellre en liten by, snösäkert, hyfsad park å sköna relativt unga människor. Jag åker gärna tillbaka till alperna, men kan även tänka mig Usa och Kanada.

Finns det ett nåt ungdomligt ställe där det inte är dunderfest å röj utan ba softarhäng?

Skulle uppskatta som fan om någon kunde ge mig tips!!

Petra

Om du vill jobba i Sverige säger jag hemavan

Ca 100 sässongare (familjigt, puder, bra häng, lagom fest fest, massa mat och riktigt trevliga människor)

Utomlands så säger jag Lake louise - canada (galet bra åkning, familjigt, bra häng, nära till andra system, lagom fest)

tack för tipsen! men inte sugen på sverige, och har stuga i hemavan så har spenderat en del tid där hehe..
sen dedär med familjigt. menar du att säsongarna blir som en familj eller att det är mycket familjer? för det sistnämnda är ju det jag inte ville ha denna säsong.
ska kolla upp lake louise!

Alagna aka "Freeride Paradise" Underbara berg, brukar vara bra med snö varje säsong. Finns bumare men det är inget uteliv direkt

okej men lite uteliv vill man ju ändå ha, men det är mer att det inte ska va prio ett att festa, utan att åka.
jag har börjat kolla upp saas-fee, nån som tror det kan va ett soft ställe att säsonga på?
står typ mellan mayrhofen och saas-fee nu tror jag.

Åk till Serre Chevalier i franska alperna! Låter precis som det du beskrivit!
Mysig by, bra skidåkning, skönt häng!

Johan_Hedlund sa:
Om du vill jobba i Sverige säger jag hemavan

Ca 100 sässongare (familjigt, puder, bra häng, lagom fest fest, massa mat och riktigt trevliga människor)

Utomlands så säger jag Lake louise - canada (galet bra åkning, familjigt, bra häng, nära till andra system, lagom fest)
Gubbigt skrivet.

Är ju jätte många som skall över till Revelstoke, hänka på du också. Så många bummare kan inte ha fel ;)

jag känner lite att det är antingen sunnersta-backen i uppsala lr la grave som gäller.
uppsala är ju känt för sitt dekadenta studentliv med mycket java, sprit, förkovring
i div. djuplodande litteraturer men framförallt blend hårdpack. å i bästa fall införskaffandet
av ett par manchester-byxor på nån sketen å äcklig loppis, samt hockey-frilla på sned
å ett par trosor på huvudet. skämt åsido, uppsala är mysigt.

la grave, där finns dock risken, eller chansen, att du blir gravid med en bergs-get å börjar
göra egen ost. men åkningen å stämningen går ej av för hackor.

ärligt talat, far mot schweiz, där finns mycket bra å gott att hitta!

thankz för tipsen! haha näe inget ont om hemavan, men känns ju inte som toppenstället att göra säsong på....men vi alla är ju olika!

ingen som har för/-nackdelar att dela med sig om mayrhofen och saas-fee? äre svennigt i mayrhofen?

Sverige - Inget uteliv, men kul akning = Kittelfjall eller Borgafjall.

Nordamerika - Nagonstans i B.C (nelson,golden,revy,fernie osv.) Alberta (Banff, LL etc etc. Har inte riktigt nagon att satta emot B.C orterna)

Har inte varit i mayrhofen men ska dit i vinter. Har kompisar som varit där och det låter lite som det du söker, inte specielt mkt svenskar heller.

Nu har jag inte själv varit i Mayerhofen, men jag har ett par nära polare som varit där.

Det finns svenskar där men inte allt för många, på festfronten är det väldigt chill lite mer åt "ses på på apré-ski och tar en öl".

Bra med snö (om nu vädret nu tillåter) i mitten av april så här de även en brutalt ball festival som heter "Snow bombing".

Parken är sjuuuuukt nice! väl shapad och bra planerad.

Sedan går det även och ta tåget vidare upp till Hintertux (som är en glaciär).

Jag vet inga nackdelar med placet.

Hoppas det smakade.

//Richie

Tillbaka
Topp