I Alperna sägs väl Mayrhofen, Avoraiz & Verbier ha rätt bra parker. Verbier i synnerhet sägs juh också ha bra offpist. Dock har jag inte varit i någon av dessa orter, bara vad jag hört.
Tyvärr är det juh ett faktum att det är svårt att hitta både offpist & park i Norden, i synnerhet Sverige.
Sälen - bra parker men inte någon offpist här inte.
Åre - Bra park men det är inte allt för ofta snön faller i stora mängder här, vädret är inte alltid att lita på.
Riksgränsen - Sveriges största möjlighet till bra offpist men dom har nog ingen park nej.
Kittelfjäll - Har väl också duglig offpist (med svenska mått) dock vet jag inget om dom har park eller ej.
Ramundberget - Har bra park och stora mängder snö, det är enligt mig ditt bästa alternativ i Sverige. Anläggningarna runt om i Funäsdalen har väldigt stora snömängder (med svenska mått) både tidigt och ända fram till lite efter påsk. Fallhöjden är inte den bästa men snö finns det, möjligheter till heliski också.
Norge då.
Trysil - Har bra park och det finns väl möjlighet till viss offpist i skog och utanför pist men inget speciellt.
Hemsedel - Vet jag inte så mkt om men tror dom har en ganska bra park och även helt godkänd offpiståkning.
Annars är det väl till Nordamerika du måste åka, för där lär det både finns rejäla parker och mkt snö och offpist.