Vart ska man köpa ny bräda?

Ja jag har hört att det e billigare att köpa utrustning i alperna än hemma, särskillt om man e där i början av säsongen och köper förra årets modeller. men om man inte ska ner fören vid jul/nyår nån gång så antar jag att det mest e nya modeller som finns, är det då billigast att köpa där ändå eller är det billigare att handla en förra årets modell på rea här hemma nu??

By the way. kan man få lite tips på vart man kan köpa bataleon evil twin, gärna på rea?
elller nån som har nått bra förslag på annan twin tippad bräda med centrerad stance, jag åker i stort sett bara park och puder, kanske lite svårkombinerat o få en optimal bräda för båda ändamålen men så bra som det går skulle va bra.

Bataleon Evil Twin säljs på Blue-tomato.at för ca 4300kr om jag inte minns fel.

Rekomenderar BlåTomat affären starkt, bra servie osv...

pinn sa:
...

www.blue-tomato.at - sparar tusenlapp på bräda

www.hot-zone.at - sparar tusenlapp på bräda

www.eBay.com (måste ha konto och PayPal, med det e lätt att fixa)

på eBay sparar du tusenLAPPAR på en bräda...

sen finns några affärer i UK och DE men där sparar du inte så mycket.. kanske hundralappar

http://www.boardsonline.co.uk/index.htm

http://www.snowshop.de/

mfl

/Pinn
okej tackar men är det inte mest begagnade brädor i usa på ebay? och då e det väll dyr frakt o tull antar jag. blue-tomato verkar bra men om nån har fler tipps så på affärer o sidor så e dom välkommna. e det ingen som kan säga lite mer om hur det e med priser nere i alpbyarna?

Är det något stort ställe du ska till finns det säker sponsrade åkare som kränger brädor rätt billigt men då har man ju knappast så mycket att välja på. I butik så kan jag bara tala för franska alperna och det är lite billigare men inte mycket. Det kan dock vara schysst att köpa bräda på plats om du ska vara där hela säsongen så att man kan gå direkt till butiken om/när brädan pajjar, lite meckigt att fixa med garanti om man har köpt på e-bay...

Hoppar på en gammal tråd... Ajja! Ngn kanske svarar..

.. Ja ska till Schweiz, ska köpa min första bräda, för första säsongningen..

.. Köpa här i sthlm eller på plats i champery? Vad e billigast och bäst? De e ju ingen advanced bräda jag behöver liksom! :)

Taaaack!

är nog billigare där, men när ska du åka dit? dom bättre brädorna brukar ju gå som smör och vara slut innan säsongen ens börjat!

peace!

Wiee, svar - tack!

Ja åker ner 26 december, har väl för målsättning att ge mig ut och skaffa så fort som möjligt!

Ska man köpa både skor och bräda på plats? Eller borde ja pröva ut dojjor innan o bara fixa bindningar och snowboarden där? De e ju liksom lättare att kommunicera på svenska och se till att få de man behöver här.. Eller?

Ja e inte så skämsig, förra säsongens duger för mig liksom! Efter en höst på resande fot inte ekonomin i full blom...! hrm :P

om man har lite koll är det ju ingen skillnad på att köpa här eller där oftast vill dom ju sälja på dig grejer vare sig du är i sverige eller schweiz.. ;-)

men det kan däremot vara grymt bra att snacka runt lite hemma så man vet ungefär vad man letar efter..

lycka till!

Tack så mkt för tipsen!! De ska jag göra!

Får helt enkelt hoppas att jag inte är ute för sent, kanske man rentav kan hitta en beganad bräda och tjackar nya skor!

:D

Jag har ungerfär samma fråga som den här tråden handlar om.

Jag ska åka till livigno 26:e december.

Och jag ska köpa en ny snowboard+bindningar. prisklass 6000-8000. Ska jag vänta till jag har kommit ner tilll livigno eller ska jag handla här hemma? Är det bra priser och utbud i livigno. Jag har hört att det är skattefritt där nere, gäller det isåfall på brädor också? Jag har letat runt bland italienska snowboardsidor och dom är inte billiga alls, men livigno är ju som sagt "duty free".

Tack för svar

Tillbaka
Topp