Våtdräkt och flytväst

josseN

Ny medlem
Våtdräkt och flytväst
Hejsan, jag är i stort behov av en våtdräkt och hällst en neopren flytväst men jag hittar inga bra och i rätt prisklass
Kan nån ge förslag på lite sidor som har bra o ganska billiga ? :)

Våtdräkt och flytväst
jag tycker inte att våtdräkten borde överstiga 1.5 tusen men de verkar svårt att hitta så.....och jag vill inte ge mer än 1 tusen för flytvästen men de är inte så svårt att fixa . ahh jag har allt kolla på nocomply men hittade inte nått för mig där ''/

Våtdräkt och flytväst
Det beror helt på va du vill ha. där finns bra 3/2mm våtdräkter till runt 1299. Långa armar och ben. Vill du har tjockare blir priser såklart dyrare. Sen kan du säkert hitta en långdräkt till 600 kr, men den kan du inte röra dig i.
Och nej jag skulle inte rekomendera en Decathlondräkt.

Våtdräkt och flytväst
Gammel_Dansk sa:
Det beror helt på va du vill ha. där finns bra 3/2mm våtdräkter till runt 1299. Långa armar och ben. Vill du har tjockare blir priser såklart dyrare. Sen kan du säkert hitta en långdräkt till 600 kr, men den kan du inte röra dig i.
Och nej jag skulle inte rekomendera en Decathlondräkt.
Har du vaknat på fel sida eller??? ts ville ha en prisvärd våtdräkt, jag har 2 olika som jag köpt på decathlon, som jag använder påde till kitesurfing och vågsurfing,, och jag har inga problem att röra mej i dem ,,,

Våtdräkt och flytväst
ja, jag vill ha en som är typ 2/3 mm och som är bra kvalite på förstås, men jag får snoka vidare men ä öppen för förslag :)

Våtdräkt och flytväst
josseN sa:
Hejsan, jag är i stort behov av en våtdräkt och hällst en neopren flytväst men jag hittar inga bra och i rätt prisklass
Kan nån ge förslag på lite sidor som har bra o ganska billiga ? :)
Jag kan självklart tipsa dig. :)

Våtdräkt under 1500:- samt flytväst i neopren kan du finna på den svenska buitken 720 som inriktar sig på vattensporter. De har 3/2,5.

Hur dräkten passar dig beror helt på hur din kropp är uppbygd. Bara kontakta butikens personal för rådfrågning.

Senast ändrad:
Våtdräkt och flytväst
Köpte våtdräkt på Jula runt femhundringen, är inget fel på den! Flytväst tycker jag du ska ha någon gammal seglarväst från 70-80-talet, dom är riktigt tunna och smidiga jämfört med dagens "actionsportvästar" som jag tycker är skitklumpiga. Hittar du för en 50-lapp på Myrorna eller hemma hos din farmor. Den är väl ändå till bara för att hålla en flytande?

Våtdräkt och flytväst
josseN sa:
jag tycker inte att våtdräkten borde överstiga 1.5 tusen men de verkar svårt att hitta så.....och jag vill inte ge mer än 1 tusen för flytvästen men de är inte så svårt att fixa . ahh jag har allt kolla på nocomply men hittade inte nått för mig där ''/
Vad ska du nyttja dräkten till, vart och när?

Senast ändrad:
Våtdräkt och flytväst
Vart, i Sverige? I sådant fall "ska" du ha minst en 5/3 mm dräkt med långa ben och armar, annars kommer du frysa.

Visst kan du lyssna på andra här i tråden och köpa en billig dräkt på Jula, Clas Ohlson eller liknande för några hundringar men är det en tjockare dräkt (4/3 eller mer) vi pratar om har de ofta väldigt "osmidigt" neopren som kommer begränsa din rörlighet rejält, lite Michelingubbskänsla.

I mina ögon finns det inget som slår Mystics dräkter, alla deras dräkter, oavsett prisklass, håller samma kvalité (något som är väldigt ovanligt bland våtdräkter).

Kolla lite här http://www.ontopsports.com/catalog_2/index.php?cPath=29_65&osCsid=f4e82574239759586a0f942cbac891db för riktigt bra dräkter till bra pris.

Framförallt här http://www.ontopsports.com/catalog_...d=624&osCsid=f4e82574239759586a0f942cbac891db men även här http://www.ontopsports.com/catalog_...d=628&osCsid=f4e82574239759586a0f942cbac891db kan du läsa allt du behöver veta om våtdräkter.

Våtdräkt och flytväst
jag har kört neilpryde rätt mkt, de har standardpriser. Men rekommenderar dem ej. Gubbmärke också går det sönder snabbt och taskig passform. Npx är the shit om du frågar mig.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp