vattenhopp

krrilleeee

Ny medlem
vattenhopp
är det ok att använda sina vanliga pjäxor när man hoppar i ett vattenhopp eller blir dom förstörda?
och om man landar fel behöver man då en våtdräckt eller känns det knappt?
och hur blir det med skidorna?

piiiies

Senast ändrad:
vattenhopp
man kan använda sina vanliga pjäxor, gäller bara att torka innerskorna efteråt.
det bästa är att ha på sig en våtdräkt och flytväst, sid, mag och rygglandningar känns rätt ordentligt från 5-10 m.

kör du dessutom på lite högre höjder upp mot en 12 m så kommer du garanterat knäcka ngn skida här o där om du landar cleant.

J

vattenhopp
känns som att de inte är så skojj å släpa med sej sina egna lagg upp till nå vatten hopp om man kan knäcka dom:S.. kan man köra me nå skit skidor? hörde nått om att underlaget kan pajja då:S

aja.. våtdräckt skulle jag ha! :D å flytväst.. för å simma i pjäxor kan inte va helt skojj..

vattenhopp
Vi kör med gamla skrotskidor i Rättvik, kolla www.rightbaylocals.com
Våtdräkt är och flytväst är skönt som fasen och ha om man ska landa på sidan, elelr ryggen. JULA tar 349:- för en våtdräkt det lätt värt.

// macke

vattenhopp
ditt bästa val är nog att köra med rätt risiga skidor, jag har hoppat vattenhopp 5 ggr i mitt liv, och jag knäckte det mesta, och tappade ett par skidor som sjönk till botten dessutom.
J

vattenhopp
Skidorna blir fula och ganska mosade.. och börjar man komam upp på höjder så knäcker man dom också, sköljer man ur allt äckelvatten ur pjäxorna och torkar som noga mellan verje gågn så hålelr dom hyfsat. men foderet blir sunkigt och värmen försvinner..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp