Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
den är vädertätad.. inte riktigt samma sak...4front sa:nee nikon d300 e också vattentät och stötålig
Så olympus µ 1030 SW är det klart bästa köpet om man vill ha den vatten - och stöttåligaste kameran? Någon som vet hur bra bilderna blir med kameran?Nosskire sa:Olympus dominerar på den marknaden nu, och gör det bra.
ajaj men det räknas ju nästanjageintbitter sa:den är vädertätad.. inte riktigt samma sak...4front sa:nee nikon d300 e också vattentät och stötålig
cj_swe sa:Hej
Olympus dominerar inte den marknanden nu! :D
Pentax ÄGER den marknaden, eftersom de har insett att de inte kan mäta sig med de stora märkena Canon och Nikon. De har då bestämt sig att köra på sina väderbeständiga modeller, både kompakt- och system kameror! De var dessutom de första att släppa en kamera som man kan dyka med.
Deras nya systemkameror är väderbeständiga (vilket borde passa för en fjäll-fotograf)
Men sedan så har de ju även sina kompaktkameror som är nästintill (klart det finns rötägg där med) är vatten och sand tåliga.. Du kan dyka med dessa (till ett visst djup dock). Men jag antar att du inte ska dyka i backen.
Så Pentax är nog värd en titt ifall du söker väderbeständiga kameror!
Kan inte riktigt hålla med där, Vädertätad är ju mer att dom "ska" hålla för att hålla i lättare regn/snöfall. Men stormar det på skulle jag inte ta ut min "vädertätade" kamera.4front sa:ajaj men det räknas ju nästanjageintbitter sa:den är vädertätad.. inte riktigt samma sak...4front sa:nee nikon d300 e också vattentät och stötålig