Växthuseffekten

• Trådstartare Trådstartare GNU
  • Start datum Start datum
Växthuseffekten
Nu klarnar det tack vare freeride!
Jag trodde länge att den ökade bredden på skidor beror på att svenskarna blir fetare för varje år som går.

Nu förstår jag att egentligen är det växthuseffekten som gör oss fetare, precis som växthuseffekten påverkar snön.

Växthuseffekten
Max_Faktor sa:
Nu klarnar det tack vare freeride!
Jag trodde länge att den ökade bredden på skidor beror på att svenskarna blir fetare för varje år som går.

Nu förstår jag att egentligen är det växthuseffekten som gör oss fetare, precis som växthuseffekten påverkar snön.
HAHA word!

Växthuseffekten
Allt är bara fejk, dom sa att det inte skulle bli mycket snö förra året, Kom hur mycket somhelst! OCH nu har dom sagt att det ska bli den kallaste vintern på 1000år. Dom hittar bara på såna där grejer för att få uppmärksamhet.

Peace

Växthuseffekten
SteeezJib sa:
Allt är bara fejk, dom sa att det inte skulle bli mycket snö förra året, Kom hur mycket somhelst! OCH nu har dom sagt att det ska bli den kallaste vintern på 1000år. Dom hittar bara på såna där grejer för att få uppmärksamhet.

Peace
Äntligen någon som förstår!

Växthuseffekten
Mountain_Man sa:
Det är vettenskapligt konstaterat att väthuseffekten gör snön blötare och att bärkraften minskar år för år. Den som inte tror på detta kan ju ta en titt ...

1974 bar skidor med 55 mm i midjan och nu 35 år senare måste man har minst 100 mm i midjan för att ens våga sig utanför pisten. Uppnebart har våthuseffekten accelererat de senaste åren. Omkring 2000 klarade man sig alldeles utmärkt med en midja omkring 70 mm... så fortsätter utvecklingen i den här takten rör det sig sannolikt om midjor kring 200 mm redan 2015!

/MM
Insikten slog till som en lössnölavin i nacken... midjemåttet på mina skidor har ökat i samma fart som mitt andra midjemått. Nu går jag ner i källaren och letar fram mina Dynastar Omeglass2 från -82 med förhöjningsplattor under bindningen så inte pjäxan tar i när man kantar.

Tillbaka
Topp