D
Deeespin
Guest
vegas text
tja jag undar hur man gör en rörande text i vegas ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ändra vilocoty eller vad de heterGaass sa:Lånar tråden lite bara:
Hur fixar man snabbspolning och slowmotion i vegas?
HÖger klick>Insert/Remove envelope>VelocityGaass sa:Lånar tråden lite bara:
Finns flera sätt, antingen gör man som AE sa eller så kan man högerklicka->properties och sen ändra på nån grej där som jag inte vet riktigt vad den heter utantillGaass sa:Lånar tråden lite bara:
Ja det är samma sak. Men 2 olika sätt..theseb sa:Deespin, att hålla inne ctrl eller ändra framerate (tror jag det heter) i properties är samma sak. har jag för mig, aja, samma effekt hursom helst. slowmo ska ju helst göras på annat sätt, funkar ju fint i vegas dock, fanns nån tråd uppe för några månader sen på ett tips om hur man fick till så bra slowmo som möjligt. leta i forumet. lite krångligare, mycket bättre.
ja fattar inte hur man gör för att texten ska gå i sidled.. nån ? hur gör man ?Jhunt sa:När du lägger in text så väljer du ju mediagenerators. Under denna flik finns det vissa färdiga texter som bara är att "dra" in till din film. (Tex rullande texter)
Om inte den typ av rörelse finns bland dessa så får du skapa denna själv:
Börja med att placera texten där du vill ha den från början och skriv den i den storlek du vill ha den.(Detta går självklart att ändra sen).
När detta är gjort så höger klickar du på texten och väljer: Video Event Pan/Crop.
Då kommer en ruta upp. Längst ner på denna ruta ser du en tidslinje. För att få Texten att röra sig så drar du tidslinjen och flyttar sedan texten i fönsteret högst upp i rutan. DU får nu flytta texten bitvis efter hand medans du sagta drar tidslinjen frammåt.
Vill du tex att texten ska snurra runt så drar du bara fram tidslinjen en bit och sedan snurrar texten. Efter lite pill så kommer du lära dig hur detta fungerar och du kommer kunna flytta objekt precis hur du vill.
Lycka till!
Snäll som jag är så har jag gjort en film där jag visar.KruxeliduX sa:ja fattar inte hur man gör för att texten ska gå i sidled.. nån ? hur gör man ?Jhunt sa:När du lägger in text så väljer du ju mediagenerators. Under denna flik finns det vissa färdiga texter som bara är att "dra" in till din film. (Tex rullande texter)
Börja med att placera texten där du vill ha den från början och skriv den i den storlek du vill ha den.(Detta går självklart att ändra sen).
När detta är gjort så höger klickar du på texten och väljer: Video Event Pan/Crop.
Då kommer en ruta upp. Längst ner på denna ruta ser du en tidslinje. För att få Texten att röra sig så drar du tidslinjen och flyttar sedan texten i fönsteret högst upp i rutan. DU får nu flytta texten bitvis efter hand medans du sagta drar tidslinjen frammåt.
Vill du tex att texten ska snurra runt så drar du bara fram tidslinjen en bit och sedan snurrar texten. Efter lite pill så kommer du lära dig hur detta fungerar och du kommer kunna flytta objekt precis hur du vill.
Lycka till!
Åååh, otroligt utförligt och bra (=Deespin sa:Snäll som jag är så har jag gjort en film där jag visar.KruxeliduX sa:ja fattar inte hur man gör för att texten ska gå i sidled.. nån ? hur gör man ?Jhunt sa:När du lägger in text så väljer du ju mediagenerators. Under denna flik finns det vissa färdiga texter som bara är att "dra" in till din film. (Tex rullande texter)
Lycka till!
http://www.fuskbugg.se/pub/misc/Keyframes.avi