vegas

s_ahlen

Ny medlem
vegas
Hej!Hur gör man i vegas 7.0 när man lagt in ett klipp från en videokamera.Då försvinner ljudet från låten som man lagt in i filmen hur gör jag då för att ta bort ljudet från klippet och få tillbaks ljudet från låten?Tack på förhand simon!

vegas
du lägger dom 2 olika ljuden i 2 olika ljudspår

Gör så här,

Börja med att lägg in ett klipp
(och då kommer ljud "spåret" och bild "spåret" i 2 olika fält!)

sen lägger du in låten du vill ha i spåret under, alltså det stora spåret som är mörkare.

och ifall du vill ha ett klipp högre eller lägre (i ljudstyrka) så ändrar du Gain.

Och ifall du vill ändra hela ljudspårets ljudstyrka så ändrar du VOL. till vänster eller höger

Senast ändrad:
vegas
ArtistY sa:

Gör så här,

sen lägger du in låten du vill ha i spåret under, alltså det stora spåret som är mörkare.

och ifall du vill ha ett klipp högre eller lägre (i ljudstyrka) så ändrar du Gain.

Och ifall du vill ändra hela ljudspårets ljudstyrka så ändrar du VOL. till vänster eller höger
hur lägger ja dom två olika ljuden i olika ljudspår

vegas
simon_ahlen sa:
ArtistY sa:

Gör så här,

hur lägger ja dom två olika ljuden i olika ljudspår
bild och ljudspåren hamnar automatiskt i olika ljudspår!
du lägger bara in låten i ett annat ljudspår, alltså där det första ljudspåret inte ligger

adda mig på msn så kan jag hjälpa dig lättare:D Imyta9@hotmail.com

vegas
hur gör man om man tryckt bort så att de inte går o se va man redigerat om man trycker på play
i vegas hur gör man för att få upp rutan där man kollar på filmen

Tillbaka
Topp