Vem kom på vad? (grabs, volter, etc)

• Trådstartare Trådstartare D-G
  • Start datum Start datum

D-G

Medlem
jag tänkte vi kunde hjälpa varandra genom att berätta vilken skidstjärna kom på vilket trick. Visst det är svårt men man kan ta dem man är säkra på. Eftersom många tricks kommer från Old-school åkningen

jag börjar!

Andreas Håtveit-broken leg(rail)
Charles Gagnier-Octograb
Jon Olsson-kängru och dj-flip
Simon Dumont-Truckdriver

Gagnier -broken
wilson- wilson flip
wester - double mute
henke o megner - megollo flip

Senast ändrad:
henke tänkte dra det på JOI men han blev inte inbjuden

vad e guitarr grab och broken leg grab??

SW 90 - August Ahlnäs

sw cork unatural 1800 dubbel true tail!

men för att vara lite seriös så var det väll aron östman som gjorde dubbel tail först!

är det nån som har korsat skidorna och tar grab på nosearna? typ double plake fast man korsar skidorna :P
jacob wester. double cork?

D-G sa:
jag tänkte vi kunde hjälpa varandra genom att berätta vilken skidstjärna kom på vilket trick. Visst det är svårt men man kan ta dem man är säkra på. Eftersom många tricks kommer från Old-school åkningen

jag börjar!

Andreas Håtveit-broken leg(rail)
Charles Gagnier-Octograb
Jon Olsson-kängru och dj-flip
Simon Dumont-Truckdriver
Simon Dumont-Truckdriver?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!!?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Charles Gagnier-Octograb?!?!??!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Andreas Håtveit-broken leg(rail)?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

inte mycke rätt du det var inte wester sombörj amed dubel corck heller wilson vad jag vet, grejjen e att jag har för mig att de också redan gjorts som de flesta dubbel flippar också

Jaa wilson kom iallafall inte på wilsonflippen, bara döpte den. på åreTV gick det nån gammal skidfilm från 70-talet nångång... och då gjorde de wilsonflip fast i typ freestylehopp!

vadå inte mycket rätt där? sebbe vilka var det då? jag säger inte jag har rätt men du har ju inte ännu rättat mig. Du prata på om wilson och wester och de 2 tog jag inte ens upp.
Må ha fel på håtveit men jag en film från 2001 då han gjorde det och då känns det ganska nytt iaf

det är rätt omöjligt att säga vem som kom på vad, spekulera kan man.
frågan borde egentligen vara vem som "lanserade" tricket

jadu.. har ingen riktig koll me såhär säger legenden:

D-Spin/Douglas Spin = Mike Douglas (hoppade trampolin)
Bio Spin = CR Johnson
Wilson Flip = Mike Wilson. En av d första i generationen av märkliga dubbel rotationer
Kangaroo samt DJ-Flip = Jon Olsson (alla på freeride kan väl den sagan)

Saker ja inte riktigt har någon koll på:
Westers Flip, Jacob Wester drog en lite wierd snurr på JOI 06 å fick oförtjänt lite creed!
Sen har H.Harlaut å hans polare Megnér dragit lite egna saker å dom blir bara sjukare å sjukare. Håll uppsikt!

Har ingen riktig koll på grabar MEN många av dom basic grabar som finns inom skidåkningen misstänker jag har rötter i den tidigare mer utvecklade snowboardåkningen som redan från början var mer Action-Orienterad å lite mer rebelisk. Det är först på senare år skidåkningen har klurat ut lite egna grejer.

Senast ändrad:
EricWibaeus sa:
jadu.. har ingen riktig koll me såhär säger legenden:

D-Spin/Douglas Spin = Mike Douglas (hoppade trampolin)
Bio Spin = CR Johnson
Wilson Flip = Mike Wilson. En av d första i generationen av märkliga dubbel rotationer
Kangaroo samt DJ-Flip = Jon Olsson (alla på freeride kan väl den sagan)

Saker ja inte riktigt har någon koll på:
Westers Flip, Jacob Wester drog en lite wierd snurr på JOI 06 å fick oförtjänt lite creed!
Sen har H.Harlaut å hans polare Megnér dragit lite egna saker å dom blir bara sjukare å sjukare. Håll uppsikt!

Har ingen riktig koll på grabar MEN många av dom basic grabar som finns inom skidåkningen misstänker jag har rötter i den tidigare mer utvecklade snowboardåkningen som redan från början var mer Action-Orienterad å lite mer rebelisk. Det är först på senare år skidåkningen har klurat ut lite egna grejer.
kan de va wilson du menar att Wester drog på JOI 06, han gjorde de iaf..

JW drog nog en wilson på JOI men, wilson själv brukar dra dubbelcorkar och hans egna gamla wilsonflip som inte är helt samma sak

Tillbaka
Topp