vem vann?

• Trådstartare Trådstartare Hjalles
  • Start datum Start datum
H

Hjalles

Guest
vem vann?
vem vann JOI!? vem?.... VEM!?? VVEEMM!!??
så fort nån kommer hem från tävlingen kan ni la svara ...

vem vann?
Okey skulle vilja reda ut det här nu: Vad är en kangaroflip?
Jag trodde att en vanlig flatspin 360 va en liggande (på sidan) bakåtvolt och om man lägger till en volt blir det en flatspin 720? Eller har jag fattat det helt fel?
För övrigt så har jag hört att den beskrivits som en double flatspin 540? stämmer det? Om så i fallet hur kan man landa baklänges? borde inte 540+540=1080, dvs att man landar framåt...?

vem vann?
en flatspin räknas väl som rodeo om jag fattat det rätt, dvs en flatgrejj å sen snurrar du vanligt resten(fst i rodeo gör du ju självklart en lincoln å snurrar som vanligt) Därför tycker jag kängrun bör beskrivas som en double flat 900

vem vann?
Jag tycker att kangaroo flippen ser ut som en lincoln + en rodeo 5 vilket blir att man landar fakie men precis som ovanstående så blir ju 540+540 1080 så han borde ju landa framåt :S

vem vann?
men flatspin och lincon/rodeo är väll knappast samma sak? En lincoln/rodeo går du ju off-axis mean en flatspoin går du aldrig så långt utan ligger bara på gränsen! SOm en d-spin går aldrig över två "axlar" heller...

vem vann?
edit: med axlar menar jag det två hållen din kropp kan rotera omkring, dvs volt/roation....

Off-axis= du går inte bara över en axel utan över båda dvs en volt och en roation kombinerad...

vem vann?
nej men jag menar att det räknas på samma sätt, gör du en dubbel lincoln å gör ett halvvarv på slutet blir det ju inte en rodeo 9 utan då är det en dubbelvolt... samma sak med flatspins du gör en flat 360 sen snurrar du vanligt, men jon gör flatspin360 följt av en flat540 dvs en dubbetvolt

vem vann?
denna första är som en blandning mellan lincoln och flat, det kan ja hålla med om, men den sista är definitift ingen rodeo, det är en flat 5

vem vann?
Är det bara jag som tyckte tävlingen floppade totalt? Ganska mediokra hopp i kvalet, bara några som satsade rejält, dålig variation av hoppen också, vissa åkare kan bara 1 trick? Tivelaktig bedömning från domarnas sida av vilka som tog sig till final, saknade vissa åkare. Inte förräns i semifinalen fick vi se 4 riktigt schyssta satsningar.

Sen var det ganska tråkigt att åkarna som åkt ut/inte tog sig till final inte ville bjuda på lite schysst pausunderhållning. Vissa försökte ju men de flesta verkade bara vänta på att tävlingen tog slut och festen skulle börja.

Att sen Jon går och vinner på att dra 3 Kangaroo i rad är ju inte heller så lyckat, visar ju vilken variaton åkarna har på sina trick.

Konstigt att halva publiken gick innan Jon fick ta emot prischecken?

EDIT:

Hyllengren: Blir det inte en flat 9?

Tillbaka
Topp