Vemdalen över nyår.

Holter

Ny medlem
Vemdalen över nyår.
Hallå. Drar till Vemdalen en vecka över nyår och jag tänkte höra om någon vet hur pass bra åkning det är runt den tiden? Visst, det är olika varje år...men någon kanske varit där runt nyår innan? Är det något liv i luckan runt nyår förresten?

Cheers!

Vemdalen över nyår.
Björnrike gäller helt klart om man är en barnfamilj. Är man ute efter mer party så är Skalet 100 ggr bättre. Just nu ser det lite tunt ut på snöfronten, men de har torn i alla backar och så fort det blir ngr grader kallt så drar de på. Pisterna kommer vara tiptop över nyår men offpist kan det vara sämre med.

Vemdalen över nyår.
allt runt vemdalen är skit dåligt om du letar park men skidåkningen kan nog vara bäst i klövsjö elr björnrike. klövsjö har bra lång backar och björn rike med ;) men vemdalen tkr jag inte om så mkt för det e drygt med alla transsport lift grejjs och så. jag har firat nyår typ alla år i björnrike och åkt runt klövsjö och vemdalen och vissa dagar kan det vara extremt kallt där enligt mej!

när jag var lite mindre för 10 år sen kanske .... då var det 31- minus!

vi kunde knappt åka skidor liksom ;/

annars e hela vemdalen helt OK! ;)

Vemdalen över nyår.
Var i Vemdalen förra nyår, det va helt okej med snö. Det diffar ju som sagt rejält mellan åren men så är det ju med alla orter. Vi var tre grabbar på 17 bast då så vi kunde inte direkt gå ut och laja, men vi gick en sväng förbi hotellet på nyårsnatten och det var fanemej drag där inne. Spenderat många vintrar i Vemdalen som yngre och aldrig har det varit så mycket folk inne på hotellet.

Hur det är i år har jag ingen aning om, funderar själv på att åka upp runt nyår.

Senast ändrad:
Vemdalen över nyår.
Lånar tråden lite: Ska till Klövsjö nu den 3 till 6 December, var där samma vecka förra säsongen och då fanns inga rails/hopp uppe i Klövsjö, så undrar hur det ser ut i Vemdalen och Björnrike då? - Vill köra rails/hopp.

Var i vemdalen i lördags och då fanns inga rails uppe!

Vemdalen över nyår.
Jag anser att det är fett med kallt där varje nyår. Jag har sedan jag var barn firat nyår i vemdalens fjäll. Tradition. I vanliga fall brukar parken i björnrike vara aningen fixad vid nyår, men har inte direkt för mig att den är så specad än. dock för två år sedan var det helt meningslöst att hänga i Björnrike. nedre delen av någon enstaka backe var öppen och nere i idet är det som kallast och i björnvallen, så ska man kunna åka måste man hålla sig uppe ovanför hotellet ikring parken för att inte förfrysa. Men bara det kommit lite snö som i vintras så är det i alla fall hyffsad åkning.
Men nyårsafton på högfjällshotellet i Vemdalen är kung! Sjukt packat med folk och riktigt bra drag.

Vemdalen över nyår.
Låter lite som detta kan bli en bära eller brista vecka. Men bara det finns lite rails + småhopp i parkerna och åtminstone några nedfareter så är jag nöjd..men inte mätt. Får helt enkelt hoppas på det bästa. Inviger brädan tidigt i år och det kommer bli fler resor innan snön tar bort.

Vart hittar man den bästa railparken i Vemdalen och i resten av Sverige?

Vemdalen över nyår.
Tja tja! jag o några polare ska åka upp till vemdalen över nyår men vet inte hur vi tar oss dit på bästa o billgaste sättet! hur brukar ni göra? åka bil/buss7tåg?
i så fall vilka sidor skall man gå in på?
hare

Vemdalen över nyår.
stofferythen sa:
Tja tja! jag o några polare ska åka upp till vemdalen över nyår men vet inte hur vi tar oss dit på bästa o billgaste sättet! hur brukar ni göra? åka bil/buss7tåg?
i så fall vilka sidor skall man gå in på?
hare
Skulle tro att Härjedalingen är billig att bra att ta sig dit med.
Googla det.

Vemdalen över nyår.
26 december 2008 var jag i vemdalen.. Hängde bara i parken så kan bara uttala mig om den typ. Vet inte hur den parken ser ut en bit in på säsongen men skulle nog vilja säga att den var klar då.. fanns en grön linje för ungarna och en röd linje med 3 eller om de kanske va 4 hopp och 4-5 rails vilket va en ganska fin start på säsongen ifjol :) Då åre inte verkar fixa ett enda hopp innan nya året så blir det nog vemdalen i mellandagarna i år igen för min del :)

Vemdalen över nyår.
Holter sa:
Låter lite som detta kan bli en bära eller brista vecka. Men bara det finns lite rails + småhopp i parkerna och åtminstone några nedfareter så är jag nöjd..men inte mätt. Får helt enkelt hoppas på det bästa. Inviger brädan tidigt i år och det kommer bli fler resor innan snön tar bort.

Vart hittar man den bästa railparken i Vemdalen och i resten av Sverige?
Lindvallen kommer vara den park som kommer att ha överlägset bäst och flest rails i år :) Hade massor av rails ifjol och har utökat med cca 15-17 rails till i år :)

Vemdalen över nyår.
Några här som kommer att vara i Vemdalen över nyår och har lust att festa lite?
Jag och en polare kommer att vara där över nyår och tycker det vore roligt om man var några fler som festade tillsammans.

Vemdalen över nyår.
Nyår imon folk! Några fler som till Högfjällshotellet i Vemdalsskalet? Om någon har lust att förfesta så är det bara att höra av sig på 0760390930.

Senast ändrad:
Vemdalen över nyår.
Haha då försöker jag återuppliva denna tråd lite, ska till Björnrike över nyår men tänkte kolla vart man ska dra sig motkvällen sen. Är det Vemdalsskalet som gäller?
Hur tar man sig smidigast fram och tillbaka på nyår?

Vemdalen över nyår.
Swoora sa:
Haha då försöker jag återuppliva denna tråd lite, ska till Björnrike över nyår men tänkte kolla vart man ska dra sig motkvällen sen. Är det Vemdalsskalet som gäller?
Hur tar man sig smidigast fram och tillbaka på nyår?
Kolla buss, det har tydligen satsats på lokala bussturer (inte skidbussarna) i år, dessa kanske även går på kvällarna? Annars kan du ju åka taxi om du är bered at punga upp ett par hundra spänn för resan hem eller så kan man ju alltid gå ett par kilometer över fjället om det krisar!

Tillbaka
Topp