Vemdalen !

Vemdalen !
Varken skalet, björnrike eller klövsjö har någon park enligt skistar.com. Men ska till dalen imorgon så det visar sig väll.

Vemdalen !
Yes ja ska kolla, om vi tar oss till skalet. Ska bo i björnrike och planerar på att åka en dag till ramundberget så man får åka på lite riktigt snö. Men ja återkommer nästa helg ;) :)

Vemdalen !
Okej nu ska jag berätta lite! Bodde i björnrike. Åkte inte där någon av dom tre skiddagar jag hade. Den första låg jag inne i stugan med feber, medans familjen åkte till klövsjö där det tydligen var bäst. Rapport från dom var på kvällen: Ett litet litet hopp, två rails och två boxar. Väldigt isigt i backarna men nästan allt var öppet.
Sen andra dagen så pillade jag i mig några alvedon och vi åkte till Ramundberget. Det snöade faktist men var nån plusgrad så det var ruggigt blött. Men underlaget var riktigt bra och dom hade ett "svart" hopp och några "röda" och några rails tror jag.
I vemdalsskalet var vi aldrig och idag åkte vi i Klövsjö igen.

Vemdalen !
Ett hopp i klövsjö svårighetsgraden är väll max blå. Riktigt isigt och en liten liten kicker som dom har byggt på en jordhög :S
I björnrike inget, knappt så backarna var öppna och i skalet har jag verkligen ingen koll eftersom jag inte var där.
Ramis var som sagt bättre. Iaf två rails i drömparken och två i lekparken. Var nog fler. Ingen koll på hoppen men dom fanns där. Ett svart ingen aning om hur långt det var.

Vemdalen !
Jag rekomenderar att åka till Björnrike. Vill du ha en bra park med många och varierande hopp så är det värt resan till Björnrike, skalets hopp är inte alls lika varierande och är typ endast kul om du bara vill hoppa runt lite lixom. Klövsjö har jag inte varit i på ett par år så det vet jag inget om men jag kan inte tänka mig att de har en vidare park där.

Men med tanke på vädret och snömängden som finns nu lär det inte finnas någon park. Speciellt inte i Vemdalen eftersom de inte ens har snö i sin backe.... Så där blir ju valen ganska simpelt.

//Emma

Vemdalen !
Jag åkte i vemdalen idag faktiskt. Men jag kan inte förklara så detaljerat eftersom jag inte vet vad alla backar heter än.
Men i helhet sög det :)... nej men det är ganska isigt på många ställen och det är ju som sagt stor brist på snö. Så en park kan man nog få vänta med ett tag.
Jag rekomenderar Klövsjö backarna, dom har bäst med snö just nu (en liten kicker som dom typ har byggt på en jordhög och 2 rails och 2 boxar om jag kommer ihåg rätt).

Vemdalen !
Kan du va lite positiv ! jag ska till vemalen om 5 timmar och så säger du att det suger, väl spenderade pengar...

Vemdalen !
man ska åka till ramundberget!!!!! det är det bästa stället just nu i sverige tillsammans med åre.
ramis har 5 rails 4 5 hopp och natursnö förståss :D bara äkta vara

Tillbaka
Topp