Verbier 07/08

Thomas_E

Ny medlem
Verbier 07/08
Dels tänkte jag kolla om det finns fler här på freeride som funderar på en säsong i Verbier i vinter. Ev. kanske man kan styra upp något gemensamt boende.

Sen tänkte jag be om hjälp hur man får tag i boende för en hel säsong. Jag har letat på verbiers hemsida men jag hittar bara boende som hyrs ut vecka för vecka och det blir snordyrt om man skulle hyra i en hel säsong. Jag har hört rycktas om att det existerar säsongslägenheter som bara hyrs ut för hela säsonger, men var hittar man dem?

Verbier 07/08
Agence michaud, www.allverbier.ch, snacka med sophie vergères så styr hon upp det åt dig.. hon är snäll och hjälpsam.

Annars kan du gå in på www.verbier.ch, kolla under agencer på yellow pages och maila varenda Agence om säsongsboende, funkar bra det också.

Har du jobb så fixar de oftast boende.

Lycka till!

Verbier 07/08
Jag är jätte sugen på att åka, men har svårt att få med mig någon. Har släkt och allt sånt där nere, och boende går alltid att ordna på något sätt.

Verbier 07/08
Ja, om man har jobb kan man väl ofta få boendet via dem men isåfall måste man fixa jobbet redan nu i sommar? Men det kanske inte är några problem?

Jag känner i alla fall inte för att packa väskorna och åka ned utan varken jobb eller boende med risken att det skiter sig totalt.

Peace

Verbier 07/08
Det brukar lösa sig ändå, men om du inte är sugen på det så kan du ju ta till dig dom andra tipsen som jag gav dig. Om du kontaktar www.allverbier.ch nu så har du ett boende för nästa säsong inom 2 dagar. Kom ihåg att oftast vill de ha betalt hälften vid bokning och resten vid ankomst.

Vill man ha job så får man oftast jobb, ju tidigare du söker desto större chanss är det att du får det.

Lycka till.

Verbier 07/08
SKidåkningen i verbier är ju riktitg varierad, det finns ju riktigt bra offpist om man är sugen på det och dessuotm riktigt fina pister, sen att det sträcker sig över fyra dalar gör ju inte saken sämre...

Verbier 07/08
Tjena! Jag funderar också på en säsong i verbier. Snösuget sitter fortfarande kvar efter cham. Hur är det med svenskägda ställen där? Jag menar om man det nu finns möjlighet för diskplock och jobba lite i barer där det mestadels räcker med engelska. självklart man kan rycka upp sig och lära om franskan men den kommer knappast flyta.

Verbier 07/08
Det är inte särskilt petigt med franskan, med lite charm tror jag man kan ta sig framåt. Det är iallafall vad jag fått för mig efter att han träffat flera ickefransk talande som utan problem fått jobb lite här och var.

Verbier 07/08
Jag och en polare SKA ner till verbier vi är lätt på att styra upp boende om vi inte blir för många, typ fler än 6 eller ngt sånt.

Tillbaka
Topp