Verbier 10/11

skylle

Ny medlem
Verbier 10/11
Tja, jag funderar på att åka skidor i verbier, dock har inte bestämt mig än.

Jag har en polare som är kanske på, men vi snackar också om att åka till Italien.

Jag undrar om de är någon som är på att ta en säsong i Verbier?

Jag har hittat en bra stuga, men som sakt vi är för få och de är betydligt dyrare att bo i Schwiez än i Italien.

Man får gärna skriva om vad som, kommer att bli roligast Italien eller Schweiz ? ( helst folk som har säsongat innan eller som har erfarenhter från de olika) Jag och min polare är mer skidnördar än fest nördar.

Mvh Hampus :D

Verbier 10/11
VERBIER är kanon!! har haft två kanon säsonger där och hade gärna gjort en till men nu är det dags för mig att dra kosan någon annanstans! blir österike, Ischgl denna säsong! Men kan absolut rekomendera Verbier! Och är det någon som vill ha jobb så har mitt gamla jobb några öpna platser som Instruktör och monitorer:

Skicka engelsk cv till Alex Jones- amverbier@leselfes.com

Children's Ski or Snowboard Instructor in Verbier, Switzerland

Working for Les Elfes International winter camps.
Must be friendly, hard-working, and enjoy working with children. Qualifed instructors prefered.
Contract commences mid/late November 2010 until early-April 2011. Good English speaking level needed.
Ski pass, ski hire, food and accommodation can all be provided.
For details please visit our website, www.leselfes.com, or contact 00 41 796181179 or email amverbier@leselfes.com

Children's Monitor in Verbier, Switzerland

Working for Les Elfes International winter camps.
Must be friendly, hard-working, and enjoy working with children.
Contract commences mid/late November 2010 until early-April 2011. Good English speaking level needed.
Ski pass, food and accommodation can all be provided. An excellent opportunity to ski or snowboard all day, and then start work with the children in the afternoon, finishing the in the evening.
For details please visit our website, www.leselfes.com, or contact 00 41 796181179 or email amverbier@leselfes.com

Verbier 10/11
Jag ska också ner och bumma till vintern. Blir antingen Chamonix eller Verbier, jag har vart och åkt mkt i båda orterna och gillar de skarpt men hade nog helst valt Verbier om valet fanns och dra dagsturer till Chamonix istället. Som ni åker jag ner för att åka så mkt skidor som möjligt och gå på så mkt fina turer som möjligt.

Om ni har lust att styra upp något eller behöver en till att dela boende/resa med så hör gärna av er.

/Simon

Verbier 10/11
Även jag är lockad av Verbier! Gillade stället skarpt när jag var där förra vintern, har även bekanta som gjort säsong där och som också rekommenderar orten.

Blidee åker du ensam eller med någon polare? Tänkt att jobba eller bara bumma?

Klemantin tack för jobbtipset, undrar bara vilken kvalifikation som krävs, examen/diplom?

Hör gärna av er!

Verbier 10/11
För tillfället åker jag själv ja, planen är att bila ner. Tanken är att jobba ihop så mkt pengar som möjligt och sen kanske jobba ca 2 dagar i veckan eller så. Hur har du tänkt?

Verbier 10/11
om du har tänkt jobba som intsruktör ser dom helst att du har utb men det är inget måste, flaxa iväg ett cv så är det inte omöjligt, vi har haft outbildade instuktörer men vi har ett 2 veckors into kurs i början av säsongen så man får lite kött på benen :)

// Emma

Verbier 10/11
Jag tänkte skicka ett mail till en stuga som min syster har tipsat om, eller som jag vet är riktigt bra.

Jag vet att stugan rymmer 8 pers och att man kan få ett hyfsat pris för den.

När jag har fått besked hur de blir om man kan få stugan tänkte jag höra av mig så ni vet att jag inte bara försvinner bort.

Jag är liskom ingen data-person + att de är vattenskidsäsong så jag åker så mycket jag kan just nu. Vilket betyder att jag är eller kommer att vara seg på att svara.

Men ni som verkar intresserade skicka ett mail till mig ( Hampus_skyllemark@hotmail.com ) och skriv nått skoj om er själva

Jag kan ju säga att vi kanske är 4st nörd killar (inklusive mig) redan. Dock väntar på svar från 2 st ......

// Mvh Hampus

Verbier 10/11
Hej! Har fått ett muntligt ja från Les Elfes som instruktör men inget kontrakt än, men jag antar att jag kommer att hamna i Verbier i vinter, vilket jag ser otroligt mycket fram emot!

Klemantin, trivdes du bra? Var det mycket supande? Kommer bli min fjärde säsong så är mer intresserad av andra saker har jag kommit fram till.. ;) Skönt folk? Bra boende? Vill veta ALLT! Jobbet verkar sjukt kul och någonting som jag alltid velat göra. Hade ju tänkt mig en seriös säsong till som skidlärare hemma i Norden åtminstone men när det här dök upp kunde jag ju bara inte tacka nej :).

Senast ändrad:
Verbier 10/11
hey! skojj!! Jag trivdes kanon bra! som alla andra jobb finns det för och nackdelar men jag blev ju kvar 2 säsonger så så illa kan det inte ha varit :P Om man vill är det MASSA supande riktigt bra party kung apre ski!!!! Mycket sköna lirare överalt lärt känna underbara vänner för livet!! kommer du bo på Les elfes? du bor i en källare med 4 pers i varje litet rum utan fönster men jag bodde där båda säsongerna och hade grymma rumskompisar och billigt är det så jag överlevde! hade jag gjort en säsong till i verban hade jag nog skaffat eget boende!

Du kommer få skit kul! hälsa Alex och Adam med en stor kram från mig och ge Carole en stor dask i stjärten det kommer hon att gilla :P ;)

dropp cliffs not bombs

Verbier 10/11
Okej, låter helt klart lovande! Jag har inte kommit så långt som till boende i mina förhandlingar :P, men som det är nu skulle jag helt klart kunna tänka mig att betala mer för att bo bättre efter förra säsongens fyramånadershosta efter att ha bott i ett mögelhål med två andra sjukt sköna personer i en pytteliten etta med gasspis utan ugn hahaha, men jag har inte helt bestämt mig än, men det lutar åt att jag kommer att kolla på eget boende i alla fall. Skylle, kan mycket väl vara så att jag är intresserad, drar ett mail till dig senare!

Nejdå, tror det kommer att bli en grym säsong faktiskt, Adam intervjuade mig och vi garvade typ bara så så farligt kan det inte vara ;)!

Verbier 10/11
fyramånader släng dig i väggen här snackar vi 7 månaders hosta, förkylning you name it! :P skulle rekomendera eget boende! vars har du varit förr och säsongat? har du andra frågor vet du vars jag finns! LYCKA TILL!!! kommer sakna Verbier i vinter!

Verbier 10/11
Min första säsong gjorde jag i Chamonix 07/08, sen jobbade jag en säsong i skidskolan i Trysil, och förra säsongen, som var min bästa hittills alla kategorier utom snömässigt kanske (fast vill man inte alltid ha mer? ;)) gjorde jag i Champoluc i Italien... så chocken från lilla, mysiga Champoluc med typ 400 invånare och en nattklubb och utgång en gång i veckan eventuellt till Verbier kommer att bli total, men det ska väl gå det också! :P

Lutar fortfarande åt eget boende då med andra ord, hahahaha. Kommer säkert på mer frågor eftervart ;), tack för upplysningarna hittills.

Senast ändrad:
Verbier 10/11
haha jo man vill ALLTID ha mer!! :D kommer bli fest om du vill och pallar 7 dagar i veckan!! Europas bästa apre ski!! kommer nog bli lite anorlunda än förra säsongen men lovar att det inte blir sämre!

Verbier 10/11
Vi är ett gäng på fyra fem stycken som har tänkt göra en säsong i St Anton eller Chamonix i vinter :) vi är mellan 19 och 20 år och ingen av oss har tidigare gjort en skidsäsong. Har kollat runt lite efter boende men insett att vi nog inte har en aning om var vi skall leta. Vi vill heller inte göra en chansning och dra ner utan och leta på plats.

Någon som har tips på hur man skall göra och var man ska leta? Vi har som sagt inte en aning:P

Eller är det rent av någon som skulle kunna tänka sig att hyra ut till oss?

Verbier 10/11
hej hej!

jag och en vän är också sugna på att dra ner i vinter. vi gjorde säsongen där nu 09/10 och är mäkta nöjda - båda två. har bara snabbläst vad folk skrivit gällande boende, jobb mm. vi letar också för fullt just nu och har siktet inställt på en helt ok stuga (som vi känner till från förra säsongen). I den rymmer 6 pers, 1h1 om man vill. och pressar.

schysst att det är fler som är tidigt ute!

Verbier 10/11
hahahahaha! jag lovar, det vet du!! men jag räknar med lite coaching någon gång under 7 månaders hosta, förkylning you name it!

Verbier 10/11
Hej hallå! Vi är ett gäng på 3-4 grabbar, som ska tagga säsong i antingen Verbier, Val Thorens eller någonstans!
Just nu kollar vi runt lite! Ang boende osv, någon som har nåt på g?

Verbier 10/11
Vi är två killar som ska ner och min kompis har bestämt oss för Verbier, så det blir det (om vi inte trillar över något helt insane i någon annan ort boende/jobb-mässigt)... Så Är det några fler som kan tänka sig att slå sig samman så boendet blir lite billigt? :P

Verbier 10/11
Jag håller på att maila runt med lite agencys och har fått en del bra respons! Förra säsongen bodde vi (som åker ner tillsammans i vinter igen) i en hyfsat bra stuga med plats för 6 st. Den låg en promenad sträcka bort från liftstationen men man kunde ta sig hela vägen hem igen på skidor. Bräda var klurigare... Well. Vi ska kontakta dom igen och kolla om den finns för uthyrning i vinter. Säg till om ni är sugna!

Verbier 10/11
Jag&Linsu är sjukt på! (Någon som känner till en bra engelsktalande bootfitter nere i Verbier eller om man ska ta det på hemmaplan? +finns det någon "Billig" mataffär?)

Verbier 10/11
Det finns en bra där de pratar engelska, Surefoot. Men, det är förbannat dyrt... du får pröjsa ca 15'000/par, om jag inte missminner mig. Dessvärre.
Matpriserna - om man köper affärens egna varor - är nästan samma som i Sverige och kvalitén är bra.

Verbier 10/11
Då blir det att knata in i en butik här och tjacka pjux, schyst med lite info om orten jag och polaren har i princip bara blivit matade med information av en kompis till honom.. Hur var det med boende fanns det plats för två grabs 21&23år? :p

Verbier 10/11
Är det någon som ska till verbier men tänker köpa unlimitedkortet i Chamonix? (Om ni inte redan vet det så gäller det i både verbier och chamonix för 7600kr).

Hade vart riktigt nice om man kunde styra upp någon sorts "bobytartråd" när säsongen drar igång och byta säng med någon i verbier en vecka eller så för att mixa upp det lite grann. Jag hade tänkt köra ganska många dagstrippar till verbier men några längre perioder är ju inte fel heller, finns ju riktigt fin åkning och bra turer i båda orterna. Någon som tycker att detta låter intressant?

Mer info om liftkortet: www.compagniedumontblanc.com

/Simon

Verbier 10/11
Jag hade absolut tänkt att göra det, men kommer att jobba som instruktör så jag kommer inte att kunna åka till Chamonix under säsong, men vill säkert avsluta där. Jag gjorde min första säsong i Chamonix och åkte hem dagen efter liftarna stängde haha, och vad jag kommer ihåg var det riktigt skön våråkning fram till dess (runt den 12 maj tror jag de stängde då)...

Jag är intresserad av boende! lbjurs, jag har skickat mail till dig, har du sett det? =)

Verbier 10/11
Hej hur går det med stugan lbjur? Fortfarande platser kvar? Hur mycket skulle kalaset gå på och var ligger den? Oj HERRE så många frågor. Börjar få en massa myror i brallan typ. Jag är muy intresserad!

Verbier 10/11
Haloj!
Jag e en 19 åring som ska ner till Verbier i vinter och undrar om de e ngn som vill dela boende och så för säsongen?

Jag åker till paris hela september för att plugga franska och drar sedan till norge för att tjäna pengar så om du vill finns de möjlighet att följa med dig också.

Skriv görna ett PM eller skicka ett mail till bajen_broman@hotmail.com så styr vi ihop en asgrym säsong tillsammans!

Verbier 10/11
lbjurs sa:
Det finns en bra där de pratar engelska, Surefoot. Men, det är förbannat dyrt... du får pröjsa ca 15'000/par, om jag inte missminner mig. Dessvärre.
Matpriserna - om man köper affärens egna varor - är nästan samma som i Sverige och kvalitén är bra.
Ojdà....15000/paret màste vara bra skit.

För 2 àr sen kostade kompletta pjux med conformable innerskor o gjuten sula mellan CHF 1200-1500 (SEK 8500-10500) pà surefoot.

Ett annat alternativ med betydligt större val av innerskor är Mountain Air. De är ocksà betydligt billigare och garanterar att du blir nöjd. Flera polare har köpt där och bytt bàde innerskor och skal ett par ggr innan de blev nöjda utan att de kom i närheten av surefoots priser CHF 750-850 (utan sprutsko dock).

Verbier 10/11
Hur ser skidpriser och liknande ut? Är grymt sugen på att komplettera med att köpa ett par mer freestyleinriktade skidor som jag också kan åka puckel med, och jag har redan sedan tidigare bestämt mig för att köpa en snowboard då jag sålde min förra året...borde väl bli billigare att göra på plats, eller hur? Finns det någon bra skidshop där du kan testa grejerna innan?

När kommer ni börja åka ner?

Verbier 10/11
Nice det låter som om det är värt att satsa på pjäxor nere i byn då eftersom priserna lät ungefär samma pris som hemma..

Verbier 10/11
Någon som har boende ledigt till en lugn och sansad snickare som tänkte lägga undan hammaren och åka skidor i vinter och jobba lite

Verbier 10/11
Har nu fått tillgång till en mängd olika lägenheter tack vare hjälp, tänkte kolla vilka som fortfarande är intresserade? skriva gärna i min gb!

Verbier 10/11
Tja, tillbaka igen från dator upphållet :P

Jag har precis fixat ett ställe där man kan räkna med att betala 30.000 per person. eller de kostar 30.000 totalt för att vara med på lägenheten.

Stället är riktigt nice, jag vet inte om någon är på men som de ser ut kommer de vara 4 platser lediga. jag skickar gärna lite bilder på stället.

lägenheten betsår utav 2 parkeringplatser 1 kök 1 badrum ett riktigt nice vardagsrum och 2 sovrum där 4 sover i ett och 2 sover i ett annat.

Lägenheten ligger vi golfbanan om någon känner till verbier annars kan man bara söka på verbier och hitta golfbanan :)

Vill man ha en plats så skriv gärna till mig och berätta lite vem du är.

Jag tänkte också göra så innan man håller på att föra över pengar och så, tänkte jag att man kunde ses eller nått så man vet vem jag är.....

Där jag kan säga att jag är skidnörd som älskar puder m.m. Jag har nyligen tagit studenten och har spelat handboll hela mitt liv, vilket man typ bara kan göra i skåne för de är så JÄVLA PLATT

Mvh Hampus...

Verbier 10/11
Ang. mitt inlägg.

Har endel kontakter på g, och siktar på en lägenhet för 4-6 personer. Men jag hjälper gärna fler personer att få boende/jobb i verbier! Vi ska göra verbier 10/11 kommer bli den bästa av säsonger!

Peppar peppar ta i trä!

Verbier 10/11
det där med att ge carole en stor dask låter bra, glöm inte det Turbidblue!

Ellen och lbjurs, jag tror ni träffats! ellen bodde i verbier en vecka o var på togafesten, tror ni sågs då

/TED

Tillbaka
Topp