Verbier, boende i Bruson

Linncs

Ny medlem
Verbier, boende i Bruson
Hej!
Ja har ett boende på gång i Bruson, Val de Bagnes. Jag kollade på pistkarta över Verbier o det verkar inte ligga så långt bort...men det e svårt att säga när jag aldrig varit där. Enligt hyresvärden tar det 5 min med liften. Men är det någon som vet hur det är att bo i Bruson, är det lätt att ta sig till verbier på kvällarna osv? Tack! /Linn

Verbier, boende i Bruson
En gång i tiden, närmare bestämt -96 bodde jag ett tag i Bruson. Som med allt här i världen finns det fördelar och nackdelar:

Fördelar:
När det snöat bor du närmast den bästa åkningen.
Billigare.

Nackdelar:
När du ska upp och åka i själva Verbier-systemet blir det krångel. Buss, bil, lifta eller promenad ner till Le Chable. Lift därifrån upp till Verbier. Har du tur går det kanske att skida ner till Le Chable.
Ditt sociala umgänge kommer att bli lidande å det grövsta. Bussar och liftar slutar gå vid vissa tider.... och då blir det naturligtvis krångel att ta sig hem. Bil? Javisst, men om du varit på afterskin då?

Summasumarum så blir allt ett jevvla krångel om du bor i Bruson.
Hur jag gjorde? Jag raggade upp ett boende illa kvickt uppe i Verbier.

/D

Senast ändrad:
Verbier, boende i Bruson
Oj då! Tack för svaret! Jag kanske ska överväga boendet ett tag...hehe ska nog allt försöka fixa nåt annat ändå;)

Verbier, boende i Bruson
Finns ingen anledning att någonsin lämna Bruson. Man dör lite inombords varje gång man tar liften upp på andra sidan dalen till syndens näste Verbier

Verbier, boende i Bruson
Jakob_Sanne sa:
Finns ingen anledning att någonsin lämna Bruson. Man dör lite inombords varje gång man tar liften upp på andra sidan dalen till syndens näste Verbier
Hmmm, så kan det säkert vara, i en vecka eller kanske två. Hade en del riktigt fina stunder i Bruson.
Men personligen tycker jag det blir lite tråkigt i längden. Kanske ett mellanting som Le Chable är nåt?

Senast ändrad:
Verbier, boende i Bruson
Sanning, om snön låg djup och ospårad varje dag skulle man inte behöva något annat system, inte så att man tröttnar på ett ospårat åk i american forrest direkt...

Alternativet är att bo högt upp i Verbier, där är det billigare och man kan oftast glida ner för barnbackarna för att ta sig ut i systemet...
Kolla med www.agence-valena.ch, vi hade den näst billigaste lägenheten jag hörde om förförra säsongen.
Se bara till att ha bil för att stå först i kön i Bruson på puderdagarna.

Och om du inte redan listat ut detta, unvik Alba!
Om du inte är en av dem som gillar att betala 5 papp per person för att sova på en nerspydd helteckningsmatta i ett 20 m3 stort rum med 5 andra...

Verbier, boende i Bruson
Tack för svaren! Ja har hittat ett annat boende nu som ligger vid pub Mt-fort o det e väl ganska bra läge? Ja mailade även det som du, Blide rekomenderade, vad betalade du för en säsong där?

Senast ändrad:
Verbier, boende i Bruson
Linncs sa:
Tack för svaren! Ja har hittat ett annat boende nu som ligger vid pub Mt-fort o det e väl ganska bra läge? Ja mailade även det som du, Blide rekomenderade, vad betalade du för en säsong där?
Tror det var nästan 14 papp var för säsongen, då var vi 4 pers...

Tillbaka
Topp