Verbier Vs Val d`Isere

Verbier Vs Val d`Isere
Kan någon berätta för och nackdelar med orterna, jag vill ha bra med party på kvällarna, på dagarna skall det vara skönt häng i parken eller lite puder.
Har hört att båda ställerna är dyra vad det gäller mat, boende, liftkort. Men att ölen är mycket billig :-)
Har ej varit på någon av ställerna så behöver mycket info.
Har varit i Val T, Chamonix så ni kan ju jämföra så vet jag på ett ungefär.

Hoppas någon orkar svara!
/Tackar Daniel

Verbier Vs Val d`Isere
Orkar inte lägga ut :-)

Men om jag själv skulle välja efter att ha vart på båda orterna en del iallfall så kommer nog Verbier som förstahandsval. Men det här är nog personligt. Fast för mig är det nog mest skidåkningen och att jag inte hittade så mycket grym OP i Val-d som i Verbier... Då vi hade guide i val-d så fick vi tag på åk motsvarande vad man kan droppa in i från liften i Verbier...

Parkerna har jag tyvärr ingen aning om eftersom jag själv aldrig är där annat än med kamera i handen på tävlingar.

Öl och party kan man ordna överallt, val-d vet jag inte hur det är nuförtiden, men Verbier är som att vara på en enda lång afterski om man vill det ;-)

Och billig öl! Mja, men enligt Schweiziska mått mätt så javisst... Happy hour finns på båda ställen...

Fast säsong i Verbier är jag nog personligen tveksam till, vi bodde 7 mil från Verbier i år och behövde inte precis slåss om pudret som kom i vintras. Och sen åkte vi över några gånger till Verbier när man ville prata svenska och bo i bunkern...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp