Veysonnaz, något att ha?

vilhelm.l

Ny medlem
Veysonnaz, något att ha?
Tjena, ska spendera säsongen 22/23 i alperna. Boende har varit svårt att hitta, men nu har jag hittat en lägenhet i Veysonnaz, som är en del av 4 Valles.

Min fråga är: kommer man få tråkigt där? Jag och min kompis kommer fokusera på skidåkningen, men såklart måste det finnas lite socialt liv för att träffa människor osv.

Min uppfattning är att det är något billigare än typ Verbier, men du har tillgång till samma skidåkning, och är man inte ute efter att festa kanske det är relevant.

Uppskattar alla tips och svar!

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Veysonnaz, något att ha?
Är ni tråkiga? :unsure: Om inte kommer ni säkert ha kul. 😄 I värsta fall, ta bussen ner till Sion.
Skulle mer vara nervös att det kan vara en bit till liften på morgonen (inte koll på skidbussen där), och är ju en bit att transportera sig om man vill till Fortet och de andra mer kända delarna av systemet.

vilhelm.l

Ny medlem
Veysonnaz, något att ha?
Är ni tråkiga? :unsure: Om inte kommer ni säkert ha kul. 😄 I värsta fall, ta bussen ner till Sion.
Skulle mer vara nervös att det kan vara en bit till liften på morgonen (inte koll på skidbussen där), och är ju en bit att transportera sig om man vill till Fortet och de andra mer kända delarna av systemet.
Haha nej, skulle ändå vilja påstå att vi är helt ok kul. Mer om umgänget skulle bestå av småbarnsfamiljer eller oldies... Men du menar att de kanske är lite bummare där också?

Skulle du säga att man tröttnar på transporten till övriga delar av systemet? Min tanke var att det ändå går ganska lätt att ta sig över, men kanske inte är fallet.

Annars kommer vi ägna oss åt toppturande också, så förhoppningsvis hittar man lite sköna åk mer avsides.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Veysonnaz, något att ha?
Inte varit där på vintern, men tänker att det är rätt blandat klientel. Är ju inte jättelitet, så tänker att det är blandat folk som hänger där.

Tröttnar på transporten gör man nog bara om man råkar missa sista liften hem? :LOL: Dagarna är ju långa nog här nere, behöver inte stressa. Och är ju inte som att ta sig till Orelle från Meribel direkt…

Edit: här kan du kolla beskrivna turer i området. https://map.geo.admin.ch/index.html....605604114782691&layers_opacity=1,1,1,0.8,0.8

Hawk100

Aktiv medlem
Veysonnaz, något att ha?
Ni missar tyvärr Bruson när det snöar, men gissar att det finns en del bra skog i VZ också….?

Topp