Vi som knegar - hur få ihop säsongen 14/15?

aklimamba

Medlem
Hej,

Precis som ni alla andra vill jag ha så mycket åkdagar som möjligt, men hur gör ni?
Åkt snowboard i 10+ år - älskar offpist.

Jag är sambo, hon delar inte min entusiasm. :)

Sprider ni ut det, eller tar ni ledigt en månad & hoppas på det bästa?
X-travel eller UCPA?

Själv kör vi alltid Hemsedal över jul, (isigt & trist som fan -13)
Därefter körde jag själv i Stanton i två veckor (februari-helkassa förhållanden).
Trysil med polare ( grym lössnö) & slutade säsongen med tre polare i ett soligt slaskigt Hemsedsal : )

Sammantaget: halvbra - kunde varit bättre.

Hur gör ni?

Hallå! Jag har valt att bosätta mig i Tromsø för att kunna spendera så mycket tid som möjligt på fjället under alla årstider. I övrigt ska jag försöka ta mig iväg en sväng till alperna och Riksgränsen senare på säsongen, hoppas alla bitar faller på plats! Försöker jobba en del övertid under sommar/höst så blir det lättare att förhandla med chefen senare;) Som en liten notis kan jag nämna att det föll några centimeter snö i natt, fjälltopparna är täckta av snö och skidpeppen är påtaglig just nu!

Jobbar jag tar jag tjänstledigt några veckor. Ibland 3 ibland 2.5 veckor och drar till alperna. Ibland har vi fyllt på med en kortvecka i Sälen men blir alltid likna besvikna på backarna där så hoppar det nu mera om inte kul folk hakar med som gör resan värd. Vill jag sparar jag mer och drar en säsong utan att jobba där och är uppe med tuppen varje dag det inte snöar. Sambon delar samma intresse Man ska inte göra det för svårt för sig. :)

Lägger in klämdagar med semester. Man kan ju tex ta ledigt en fredag och åka upp till Norge tors natt= åkning fre, lör, sön. Sen åker man hem på em.

Bor i Åre och jobbar heltid, taxi (17:00 - 03:00) och åker bräda varje dag :P

Det ger tillräckligt med pengar för att både ha råd med utrustning och kunna spara undan en slant :D

Jobbar på ett ställe som stänger ner sin verksamhet från lucia typ till slutet av februari.

Tillbaka
Topp