Videokamera för 3-4000?

Hampe_ee

Ny medlem
Videokamera för 3-4000?
hejsan precis börjat jibba tänkte nu köpa en videokamera :)
Någon som kan rekomendera en bra kamera för 3000-4000 tusen så
släng på ett svar ;)

Videokamera för 3-4000?
okej tack :D Men när man fört in alla klipp på datan (eller hur gör man egentligen?;)? e det bara börja klippa då med vilket program som hellst?

Videokamera för 3-4000?
Scotte sa:
okej tack :D Men när man fört in alla klipp på datan (eller hur gör man egentligen?;)? e det bara börja klippa då med vilket program som hellst?
Du lägger över klippen med en Firewire kabel som du förhoppningsvis får med. annars kan de gå med usb men de går SJUUUUKT långsamt.
du behöver ett klipp program för å kunna klippa sen. jag rekomenderar pinnacle studio 8-10 de finns massa olika versioner men nån mellan 8an å 10an är bäst. de är ganska billigt å lätt att lära sig.. kostar ett par hundralappar å funkar fint för å redigera film

föressten! du måste ha ett Firewire kort i datan, har du inte det så är de svårt att lägga över klippen seddu... införskaffa ett sånt! kostar några hundra de också

Hoppas du blev lite klokare nu:P

/jesper

Videokamera för 3-4000?
Skaffa en dvd-kamera vet ja --> då stoppar du i skivan direkt in i datorn (alladatorer har plats för skivor så slippper du införskaffa här & där)

K

Videokamera för 3-4000?
Hej, när vi ändå är inne på videokameror som ska användas i skidbacken, hur gör man med batterierna? Sist jag provade så dog batterierna direkt, trots att jag precis laddat. Är det någon vits med att "klä in" videokameran?

Tillbaka
Topp