Vikt fråga
Tjena. Nu kommer det ännu en trökig brädfråga;-)
Så här ligger det till, jag började åka bräda förra säsongen. Körde då årskort och utvecklades ganska mycket, (har åkt skateboard samt mycket skidor innan). Åkte då samt nu på en Ride Agenda 156! Köpte den billigt då ja inte visste om jag skulle gilla att åka bräda! Nu blev det ju så att jag älskar åkningen och måste köpa ny bräda som jag kan utvecklas på ännu mer.
Jag är 182cm lång och väger 84kg. Jag åker mest park men givetvis förflyttas jag i pisten då och då när man åker med polare i fjällen med mera;-) och då vill jag helst ha något som man kan leka på i lägre hastigheter
Brädorna jag har kollat in på är (givetvis) skate bananan, men även forum youngblood och nitro team gullwing (alla dessa i 156 eller 157).
Frågan blir ju nu om skate bananan inte kommer att fungera då jag väger så mycket som jag gör?! På önske plats nummer två kommer då nitron. Men kommer denna att bli bra i parken??
Jag ska nog säga att jag inte direkt är världens bäste jibber men som 25 årig nybörjare relativt ok ;-)
Vad tycker ni om mina val?
Så här ligger det till, jag började åka bräda förra säsongen. Körde då årskort och utvecklades ganska mycket, (har åkt skateboard samt mycket skidor innan). Åkte då samt nu på en Ride Agenda 156! Köpte den billigt då ja inte visste om jag skulle gilla att åka bräda! Nu blev det ju så att jag älskar åkningen och måste köpa ny bräda som jag kan utvecklas på ännu mer.
Jag är 182cm lång och väger 84kg. Jag åker mest park men givetvis förflyttas jag i pisten då och då när man åker med polare i fjällen med mera;-) och då vill jag helst ha något som man kan leka på i lägre hastigheter
Brädorna jag har kollat in på är (givetvis) skate bananan, men även forum youngblood och nitro team gullwing (alla dessa i 156 eller 157).
Frågan blir ju nu om skate bananan inte kommer att fungera då jag väger så mycket som jag gör?! På önske plats nummer två kommer då nitron. Men kommer denna att bli bra i parken??
Jag ska nog säga att jag inte direkt är världens bäste jibber men som 25 årig nybörjare relativt ok ;-)
Vad tycker ni om mina val?