[Viktig undersökning] Alla med Salomon Czar!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Okej, nu har vi ett problem här.

Henrik Carlund säger att Salomon Czar uttlas som Mark Abma säger, alltså "TZAR".

Jag å andra sidan är dödssäker på att man säger Caesar. Alltså, som den romerska militären Julius Caesar.

Detta styrker jag i mitt huvud ytterligare med att jag väldigt mycket har för mig att man dekorerat skidorna med "caesarblad". Alltså sådana där löv-tiaror gamla grekiska gudar och högt uppsatta män hade förr i tiden. Se nedan.

julius.jpg

Så, visst är det egentligen jag som har rätt? Och säg nu inte emot mig bara för sakens skull... satan.

Sorry, du har fel... det uttalas tsar... Några lövtiaror har jag inte sett, men det är ganska mycket hammaren och skäran-drag i grafiken. El Dictator fyller ut temat, likaså Shogun på ett sätt... Googla Czar och se vad du får upp, bara bilder på gamla ryska tsarer!

Carled sa:
Sorry, du har fel... det uttalas tsar... Några lövtiaror har jag inte sett, men det är ganska mycket hammaren och skäran-drag i grafiken. El Dictator fyller ut temat, likaså Shogun på ett sätt... Googla Czar och se vad du får upp, bara bilder på gamla ryska tsarer!
Kolla vad som vilar på hammaren och skäran:

Salomon-Czar-Skis.jpg

Men visst, det råder alltså delade meningar.

Jadu felix, kanske hammaren och skäran bara ytterligare leder in på det ryska spåret med Tsar, Tzar, Czar, Csar osv

Varför denna mindfuck från Salomons sida?

Trollar? Ryskt tema, borde hinta om tsar?

Julius Caesar hade föga med Sovjet att göra...

Senast ändrad:
Delad meningar finns garanterat men [sar] är det korrekta uttalet då Czar är alternativ stavning på Tsar.
Dock är kan man hitta ursprung från Caesar i ordet Tsar. Däremot har ju det inget med uttalet av ordet i fråga att göra.

Om Salomon designers tänkt det som en ordlek med Caesar så har de ju misslyckats med både namn och design.

Jag har rätt, alla som uttalar Czar med Caesar har fel.

Tsar (also spelled Tzar, Czar, and Csar[1]) is a title used to designate certain Eastern-European monarchs or supreme rulers. As a system of government, it is known as Tsarism.

Conclusion: [sar]

Kanske båda är rätt. Hammaren och skäran för TSAREN och lövtiaran för CAESAREN!

felix... Ge dig nu! Låt det inte gå så långt att jag tvingas vara arrogant och dra fram [fr-profil]-kortet och på liknande sätt hävda att jag har 110% rätt bara för att jag har sålt Salomon i 1,5 år... :P

Ok, jag har nu varit i superkontakt med Salomons generalagent i Italien. Gissa vad han sa? Si, CAESAR!

Så var det med den saken nu då.

Vidare har Gustav helt rätt. Lagerkrans är nog ett mer passande ord.

Den heter Czar och det uttalas Tsar, enligt säljarna på Amer Sport (Salomon agenturen i Sverige) Så jag tror att din käre vän har rätt tyvärr Felix

Generalagenten i Italien? Har för mig att Salomon har sitt högkvarter i Frankrike btw.

Sen är det Tsar som det uttalas.:D

finns många som säger läppsyl, det gör det inte mer rätt för det,

"tsar" såklart!

felix sa:
Ok, jag har nu varit i superkontakt med Salomons generalagent i Italien. Gissa vad han sa? Si, CAESAR!

Så var det med den saken nu då.

Vidare har Gustav helt rätt. Lagerkrans är nog ett mer passande ord.
En förvirrad italienare gör ingen sanning. Han tror antagligen fortfarande att Rom är en supermakt och Julius Caesar är kejsare. Han måste ju helt missat att Zlatan sitter på tronen av Italien nuförtiden:)

jeppenator sa:
LITEFORTARE sa:

Kan rekomendera lite mindre DATOR å lite mer skidor...LYCKA TILL.
Dropping the knowledge!!!!!
Ja, som det står i trådstarten känner jag till den... fast jag tror Mark Abma har fel.

Sen tycker jag LITEFORTARE ska kolla när mina inlägg är postade... kan liksom inte åka skidor dygnet runt.

Tillbaka
Topp