Vilka är Jämtlands tio vassaste skidåkare?

Tror nog att Tobbe (Torste)Liljeroth kan knipa en platts även fast han är en nyinflyttad!!
Han har skaplig rutin!

Vet ju inte villka skidåkare vi pratar om men Jon Olsson måste ju vara överlägset bäst om det är från jämtland. Han kommer vell från Åre, Mora eller nått sånt där jämtländskt?
Fast kanske vi pratar manschesterbacke..

BigAir sa:
Vet ju inte villka skidåkare vi pratar om men Jon Olsson måste ju vara överlägset bäst om det är från jämtland. Han kommer vell från Åre, Mora eller nått sånt där jämtländskt?
Fast kanske vi pratar manschesterbacke..
Han kommer från Mora, som ligger i dalarna... Hur är det med geografikunskaperna bland kidsen nu för tiden?

Senast ändrad:
Windstedt borde väll ta 1:a plats eftersom han har vunnit NM, JSM i puckel och även kan åka park. Rätt så komplett i mitt tycke...

Senast ändrad:
Att inte förglömma Olof Larsson lillebror till Jon går inte av för hackor!!!

Utter sa:
Givetvis är det den som åker bäst som gäller. Det handlar om en blandning av de faktorerna du nämner. (droppar högst och sätter landningarna samtidigt som man ska åka snyggt med en bra teknik etc.) Och nej Sara, tyvärr finns det inga tjejer som passar in i en top 10 lista angående de bästa åkarna i Jämtland. Inte ens om du får ta tjejer från hela världen. Det är inga problem att hitta tio storbergsåkare här som är bättre än den bästa tjejen och det är inte svårt att hitta tio jibbers som är bättre än den bästa tjejen. Detta gäller även allroundåkare.
Jag är med på hur du tänker Utter...

Men i sånt fall måste vi göra nån slags "relativitetsbedömning" tycker jag, alltså till exempel räkna på resultat i tävlingar där det är indelat i herr- och damklasser och avgöra utifrån det. Eftersom tjejer tydligen har andra förutsättningar så vore väl det inte mer än rättvist? Sen att jag inte just nu orkar räkna ut nåt slags bedömningssystem är en annan fråga... Jag ska tydligen hålla på att skriva uppsats istället för att sitta och lura på det här har jag hört.

Senast ändrad:
Vi bör ej glömma vännerna till den lösa hälen och namn som Joni Lidberg som piskar i Funäsdalen och Martin Svensson Åre båda med mycket glädjespridning och fart som sina paradnummer. Och i slutändan är det väl det det hela handlar om: glädje å att njuta i trädgår`n. Tack

blir otroligt besviken att ingen nämner den ökända skidåkaren Frösö-Frasse som var med i den otroliga skidfilmen "Pelle svanslös adventskalender" 1997

Vilka är Jämtlands tio mest entusiastiska och dedikerade skidåkare?

Vilka har roligast utan att vara bäst?

Är skidåkning livet? Är livet en tävling?

Glisseur:

Hjalle är väl inte Jämte från början? Eller är jag förvirrad? Proffessorn vinner ju utan problem mest skiddagar på skutan iaf..

Tillbaka
Topp