Vilka av dessa två skidor ska jag välja?

• Trådstartare Trådstartare Lottis76
  • Start datum Start datum
L

Lottis76

Guest
Jag kan inte bestämma vilka skidor jag ska köpa av dessa! Samma pris på dem.
"Rossignol Attraxion III" eller "Dynastar Legend Exclusive".
Jag åker mest i pist och tror inte att det kommer bli mer offpist framöver heller. Kanske 85% pist - 15% offpist. Har åkt mycket skidor tidigare men nu blir det kanske 2-3veckor om året.
Jag åker stabilt och rätt fort men är kort och lätt. Gillar att svänga. Vad tror ni om samma längd som min egen eller kortare? Eller har ni förslag på andra skidor?

Har inte en aning om vad et är för rossiskida. Men är inte Legend exclusive en barnskida?
Eller var det damskidan? hmmm

Rossen är en bra damskida främst för pist vad jag förstått. Dynastar Exclusive Legend är en bra damskida med mer offpist-inriktning. Då jag åker mer pist så låter ju Rossen mer passande men det är ju kul om man kan ta sig ned utanför också och det kanske den är kass på... Tänkte om nån hade några erfarenheter? Dynastaren är ju snyggare……

Som tidigare nämnt har jag inte koll på dessa skidor, något jag dock vet är att det är bra mycket roligare att köra pist med ett par mer OP inriktade skidor än vad det är att åka OP med pistinriktade skidor.

Åker t.ex. bra mycket hellre på mina AK S-lab i pist än med storslalomskidor utanför. Var tom så stark i min övertygelse om detta att jag faktiskt sålde mina GS skidor.

Tillbaka
Topp