Vilka bindningar är bäst i parken?

look & rossignols bindningar e nog de bästa!!!
>
>>
>>>gafferx:he rolig för dej va,? kanske lite klena bara hihi

hoppar du stort behöver du binningar som pallar mycket, hoppar du inte så stort så är det kanske viktigare att dom är lätta

köp inte tyrolia bara! dom löser ut sej själva vid landningar efter ett par veckor.. köp rossignol, look eller salomon!

peaz

Jag har inte så bra av salomons "vanliga bindningar" alltså de som de sitter p de flesta skidor o går upp till 12. Bindningarna löste ut på minsta lilla slag även fast jag hade dem på max o ett halvt varv tillbaka.
Nu däremot har jag bytt till ett par gamla racingbindnigar från salomon. De går upp till 16 o funkar bra. Har jag dem på 12 så är det lagom. Så köp hellre lite för mycket än för litet. Det finns inget så jobbigt som en utlöst skida även fast man landat bra. Det hände mig i en klockren 540 i en bigjumptävling i ramundberget för nåt år sedan.

ciao!

köp en snowboard , då behöver du inte bry dej om att dom utlöser sej när man landar lr drar en Backflip lr liknande =D

har hänt en gång för mej att en bindning farit lös .. och de var i bj .. (: och så var dom helt isiga

Varfør dyker ordet bæst upp så ofta hær på freeride? De flesta bindningar ær bra, om man væljer rætt modell, alltså en modell som passar ens åkstil och møter ens krav.

Den enda renodlade jib eller hoppbindningen som finns på marknaden idag ær Lines Reactor bindning.

Tillbaka
Topp