Vilka bindningar till Armada JP?

Hej!

Köpte nyss ett par Armada JP vs Julien, dock utan bindningar. Så min fråga till er kära freeride kamrater är således vilken bindning jag ska välja? Eller kanske snarare vilken jag inte ska välja! Vill inte betala för mkt så intresserad av att hitta en prisvärd variant. Väger inte så mkt - 75 kg - men kör ganska hårt och gillar att hoppa och droppa mkt!

Så, vilken bindning ska sitta på mina skidor?

Tack för all hjälp o rådgivning i förväg!

/DP

Du bör i alla fall hålla dig borta ifrån Markers M11 eller M12-bindnigar, då dessa är allt för ömtåliga och ostabila. Markers lite stabilare bindningar är det dock inget fel på, men om du satsar på att landa mycket baklänges så tycker jag personligen att Look, Dynastar eller Rossignol passar bättre för ändamålet (Marker Jester verkar dock spännande, men har ingen erfaranhet av den), och det finns prisvärda varianter till exempel Dynastar PX 12 Jib Wide, eller Rossignol Scratch 140TI (finns exempelvis på Sportconrad för 149 € respektive 159 €).
Sök gärna lite på forumet, finns nog ganska mycket trådar om olika bidningar att hitta.

Senast ändrad:
Gediget David! NU börjar vi snacka... Vilken modell blev det, 07/08?
Jag kommer beställa ett par Salomon STH16 i födelsedagspresent som kommer hamna på mina plank. Det är ju ett alternativ, men jag tror du skulle föredra lite jibbigare bindning, och med annat Din-område, typ Rossi eller Look. Rossis FKS 155 hade varit grym, annars är P18 bra alternativ om 155 blir för krånglig att få tag på/för dyr. Om du väljer att styra ett par Scratch 140 eller annan bindning från S-C, hör av dig relativt snart så kan vi sambeställa från S-C...

Tillbaka
Topp