Vilka bindningar?

Andreas_Thorell

Ny medlem
Vilka bindningar?
Tjena mojs!

Jag tänker köpa ett par Völkl V-pro och undrar om nån kan rekomendera ett par schyssta bindningar till dom. Jag tänker åka mycket offpist och även park. Jag är 192 cm lång väger ca 86 kg.

Ha det gött!

Vilka bindningar?
Köp absolut INTE Marker-bindningar. de är värdelösa om man ska hoppa. jag har haft såna på mina gamla 1080 och de löste ut hela tiden. fick byta till nya bindningar men det var samma sak med dem. de är alldeles för veka för att landa switch med. om du sk ha ett par rejäla bindningar ska du köpa Look P12 eller Salomon TI..

Vilka bindningar?
Köp för fan inte salomon för ett par såna spillde jag hamburgerdressing på för fyra år sen och dom surnade. Tyrolia är skit för jag hade ett par 280 total diagonal 1982 på ett par Fischer RC4 och dom var svåra att sätta på. Look är det bara gamla kärringar med blått hår som har. Marker däremot är för grabbar med rejäla VÖLKL-lagg!!!!!

Ska man vara lite nyanserad så köp en BRA bindning med rejäla fjädrar så skiten sitter kvar!!! Märket spelar INGEN roll!! (fast ska du ha ett par V-pro så är ju Marker att föredra) HEHEHE

Vilka bindningar?
MARKER suger kuk inse.. håller inte för ett skit. de är okej i pisten och om man kör racing men att landa fakie..haha..inte ens chans att de håller.. Lycka till !!

Vilka bindningar?
Har ett par Salomon 916 som jag har haft på mina pocket, funkar skitbra!! Skruva i botten och sedan ett halvt varv tillbax...:) Ska sätta på nya nu så hör av dig om du är intresserad! Kan fixa mindre (smalare) skistopps om du vill! har funkat grymt bra både att jibba och köra offpist med!
Ha det!
// Danne
o du, inte Marker...väger mer än du själv...

Tillbaka
Topp