Vilka bindningar?

Lundvall

Ny medlem
Vilka bindningar?
Tjena!
Jag ska ersätta mina gamla bindningar med ett par nya!
De ska sitta på en Ride DH bräda.
Har funderar på ett par burton custom alt. ett par nitro RAIDEN EERO PRO.
Är någon av dessa bra och ha?
Custombindningarna har ju funnits länge, men har hört en del krångel med åren. Funkar de bra nu? mycket krångel? Får man med en passande platta?
Jag kommer iår inte hoppa så där jättemycket, mest allround.

Eller kan ni komma med nått förslag på ett par bindningar mellan 1000-1500 kr som kan tänkas passa mig.

Senast ändrad:
Vilka bindningar?
Ride Custom ?? Du menar la Burton Cusom ?? Och jaa köper du burton bindningar så får du med diskar så det passa

Kolla på www.hollywood.se

Och sedan på deras rea grejer, där kan du få bra bindningar till ett riktigt bra pris :D

Senast ändrad:
Vilka bindningar?
..

Custom e bra grejjer, lika många salomon, ride, flux, technine etc etc går sönder,, men allt för många klagar på Burton, bara för att burton säljer fler saker så tar folk inte med det i perspektivet.. tyvärr..

.. Burton Custom eller Burton Mission. valet är ditt,, feta bindningar båda två..

för dig som vill köra chill, mellow och ha mjukt flex för att pressa och jibba och leka..

.. är du mest i psrken och glider runt mjukt och som en sluch-puppie då ere bra grejjer..

åker du hårt och fett, fort och hoppas stort och flyger långt. då kan de kännas lite väl mjuka.. då e cartel eller triad eller Co2 bättre..

/Pinn

Vilka bindningar?
En fråga bara innan jag trycker på knappen till beställning.
Jag har ett par salomon boots, som jag tycker är väldigt små jämförelsevis med burtons boots. Är custom designad för mindre boots också, jag antar att de finns så man kan justera, men vill vara på den säkra sidan innan!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp