Bindningar till Atomic R11-20 Beta Ride

Tomazza

Medlem
Hej. Jag köpte mig ett par gamla Atomic R11-20 Beta Ride billigt med nyslipade kanter och förbättrat belag. Bindningarna som satt på, är av modellen Xentrix 412 och den ena bakre bindningen verkar vara trasig efter att ha provat dem. Det går att kliva ur dem utan att ens ta i när de är korrekt inställda. Någon som vet om det fortfarande finns bindningar som passar på de förmonterade "bottenplattor" på Atomics skidor från den tiden, eller är det samma lika plattor fortfarande? Jag har förstått att det bara går att ha bindningar från Atomic på dessa skidor.

Tänkte väl mest om det gick att få dit modernare bindning i samma skenor eller platta. Jag lyckas inte hitta om dessa fortfarande används.

Hej. Jag köpte mig ett par gamla Atomic R11-20 Beta Ride billigt med nyslipade kanter och förbättrat belag. Bindningarna som satt på, är av modellen Xentrix 412 och den ena bakre bindningen verkar vara trasig efter att ha provat dem. Det går att kliva ur dem utan att ens ta i när de är korrekt inställda. Någon som vet om det fortfarande finns bindningar som passar på de förmonterade "bottenplattor" på Atomics skidor från den tiden, eller är det samma lika plattor fortfarande? Jag har förstått att det bara går att ha bindningar från Atomic på dessa skidor.
Sorry för sent svar. Jag köpte mina Atomic Beta Ride 11:20 redan hösten 2001. Haft de nu i 24 år. Har samma problem med bindnigar. Ville meddela dig att kolla upp 412 bindningar på ebay. Köpte nyligen atomic race 412 bindningar till skidor, från USA. Helt oanvända.

Screenshot_20251124_032514_Samsung Internet.webp

Bindningar från USA, Atomic Race 412 har kommit och monterats på mina Beta Ride 11:20. Beredd för säsongen nu.

Bilagor

• 20251215_193924.webp
    20251215_193924.webp
    625.1 KB · Besök: 25
Tillbaka
Topp