Vilka boots? Akut!

donken

Ny medlem
Vilka boots? Akut!
Hej,

Jag ska åka iväg i övermorn och behöver nya boots då mina gamla gått sönder.

Jag kör 50-50 big jumps och snabb åkning i pistade backar. Inte så mycket offpist.

Vad kan ni rekommendera för boots? Jag är rätt bra på att åka men har noll koll på prylar.

Tacksam för snabba svar!

Vilka boots? Akut!
Funtar på Burton Imperial eller Burton ION. Är de nåt att ha och funkar dom i parken eller är det mer puderpjucks?

Vilka boots? Akut!
donken sa:
Jo, hade tänkt köpa ett par som passar ;P

Men behöver lite mer konkreta tips.
Sorry alltså jag hade en poäng med det hela och hade inte avsikt vara dryg. Vad jag menar är att ska du panikköpa så köp dom som verkar bekvämast du tjänar på det i längden. Huruvida du ska ha styv eller mjuk flex för viss typ av åkning är helt upp till dig som åkare. Oftast kör man ju med lite mjukare i parken.

ION är en styvare allroundboot men nog mer freeride än park och Imperial ska väl (om jag minns rätt) dra mer åt parkhållet. Men om ION passar din fot så skulle jag nog gå på den, bra boot som folk sällan blir missnöjda med.

Vad åker du på nu?

Vilka boots? Akut!
Jag förstår :)

Ah ok, om jag hittar både ION och Imperial som passar, vilken skulle ni ta då om ni var jag? Jag kör inte så mycket rails å sånt, mest röda hopp.

Just nu kör jag på ett par för stora thirtytwo lashed där snörningen på innerskon dessutom gått sönder.

Vilka boots? Akut!
imperial. har geledämp som jag tycker är bättre. kolla så dom passar bara, båda har ganska smal läst.
Som det redan är sagt innan. köp ett par som passar.

Vilka boots? Akut!
Köp f*n inte ION om du inte byter boots varje år. De är grymt sköna i 3-4 veckor men sedan tappar de styvheten/formen totalt!

Tillbaka
Topp