linder
Aktiv medlem
Vilka bräda? (Sjuk rea på junkyard)
Snow_flake sa:Vadå det måste ju helt klart vara lättare att göra fina carvingsvängar med en riktig räserbräda jämfört med en mjuk jibbräda med slöa kanter även fast den också är gjord för att svänga med. Skulle gärna se någon göra perfekta carving-svängar med min bräda i en isig röd/svart pist. Ärligt talat brukar jag inte carva så mycket, nån gång då och då och en 180graders sväng i slutet för att känna marken kan ju vara kul. Annars brukar ja mest jibba i pisten, man kommer ju ner direkt annarsSkulle gärna visa om nån frågade haha. Men som ja sa så är det nog många som inte kan också.
Jag kan inte köra i svart pist med min på vettigt sätt pga svängradie, längd, mjuka bindningar (flux rk30) och mjuka boots (32 lashed) men det fungerar ju klockrent i lite brantare röda pister :D Sen är det ju aldrig roligt att åka i isiga backar utan man får ju hålla till i backar som finns lite grepp kvar i :D
Fast det mesta beror ju på vilka man åker med, hänger man i en park hela dagen eller blåa/röda pister så blir det ju en del skillnad på åkningen
Waiting for the answer :Dzoorez sa:Förmodligen blir det Vallåsen till helgen om de har öppnat då. Så jag återkommer på lördag kväll och säger vad jag tyckte om mitt köp![]()
Senast ändrad: