Vilka e dom bästa twintipp skidorna på marknaden just nu??

GatJohan

Ny medlem
Tja..
ja undrar bara vilka som e de bästa twintippskidorna som finns på marknaden just nu??Chill

Översättning :

"Hej.

Jag undrar vilka dom bästa "twintipskidorna", det vill säga skidor med böjd spets såväl fram som bak, på marknaden är för tillfället.

Med vänliga hälsningar

GatJohan."

[ASGARV] höhöhö.... Kunde bara inte låta bli.

Och tyvärr så har jag ingen aning, men själv så skulle jag välja ett par Ross Scratch eftersom dom funkar att såväl hoppa som åka fort med.

typ salomon 1080? Annars kan du kan kolla utrustningen här på freeride...
eller madtrix mojo...

Kolla in de svarta scratchen från rossignol om du vill ha ett par allround skidor i parken eller i offpisten. Annars tycker jag att de röda scratchen är mycket bra i parken, väldigt hoppvänliga.

Smaken är ju som baken. Alla har olika förutsättningar och krav. Så det är rätt omöjligt att säga vilken som är den bästa twintipskidan som finns just nu. Det gäller helt enkelt att prova själv. Men ska man gå efter försäljningssiffrorna så ligger väl Salomon 1080 rätt bra till skulle jag tippa på. En enkel undersökning kan man göra själv, se dig om i backen när du är ute och kika vilka skidor de flesta andra har. Eller vilka som har fått flest recensioner här på freeride.

de är ju som o fråga vilken den bästa kondomen på marknaden är.....alla har olika krav, bara dom inte spricker....alla tycker olika...testa lite olika kondomer istället för att fråga vilka andra tycker är bra....jag gillar K2 Enemy

Vet inte vilka som är dom bästa. Däremot vet jag några som jag tycker är väldans bra: Völkl V-ski PRO. Tja! /Gb

Jag tycker att de flesta stora tillverkare gör lika bra skidor.

Det är tre saker jag bryr mig om: vikt, bredd och Tail.

Bra skidor:

Head Mad_Trix - Breda och riktigt hög tail, dock ganska tunga

K2 Public Enemy - Unefär lika breda (lite bredare i midjan) och superhög tail. Snygga som f**n

Dynastar Trouble Maker - aningen smalare i tailen än ovan, men
det är ingen nackdel. Tailen är samma som ovan, dvs. FET!

Hela LINEs utbud: Patent på "äkta twintip" = exakt lika hög tail som nose.
Rekomenderar
Mike Nick Pro Model - finns bara i 171 cm. aningen smalare än public och madtrix, men med superbt utseende och extremt fet tail. Snygga som stryk! OBS! fins bara i USA. kan beställas på http://www.getboards.com - Getboards
Skogen Sprang Pro Model - pyttelite bredare än mike nick och 176 cm. inte lika snygga.

Tillbaka
Topp