Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite kul och se hur andra har sina inställningar för olika åkning.Kula82 sa:du menar nog +24/-9
Själv kör jag verkligen överallt och har +18/-9
Varför undrar du förresten?
Kör du bara pist så testa +28 och +10 typ så får du se på carving svängar....Sthlm71 sa:Hej,
Vilka vinklar har ni på era snowboardbindningar (visst det är en smaksak men ändå)?
Jag kör uteslutande i pist och har: +23 på främre & -9 på bakre.
Personligen upplever jag att i princip all min åkning blir stabilare av en (nära på) neutral stance på bakfoten. Körde mer eller mindre symmetrisk duck till det mesta förut men har så gott som lämnat det helt. Kör duck på parkbrädan det fåtalet dagar/år jag rastar den men då känns inte stabilitet i hög fart och stökig terräng lika viktigt.rennemark sa:Har kört blandat men jag har väl oftast haft +15/0. Fick höra av brorsan att jag borde ha +15/-15 då jag åker väldigt blandat, lite park, pist och gärna off-pist om det finns möjlighet.
Finns de någon nackdel med att ha -15 på bakfoten? Jag vet att det är bra när man vill åka på båda hållen men jag tänker om de påverkar när man åker åt "rätt" håll?
^simpezz sa:+15/-15
Whoah, det är rätt extremt (gissar att det inte är en racingbräda) måste jag säga. ^^ Måste prova själv nån gång.PocaPuder sa:+45/+36 Åker puder om det finns annars letar jag tills jag hittarKarvar pist ibland också
Har bara kört små vinklar innan men till nästa år så skall jag testa detta.Hasse_Lindborg sa:Kör du bara pist så testa +28 och +10 typ så får du se på carving svängar....Sthlm71 sa:Hej,
Vilka vinklar har ni på era snowboardbindningar (visst det är en smaksak men ändå)?
Jag kör uteslutande i pist och har: +23 på främre & -9 på bakre.
+1PocaPuder sa:+45/+36 Åker puder om det finns annars letar jag tills jag hittarKarvar pist ibland också
Aj...FGK sa:Åkt med 0/0 i 6 år
Det där lät inte bra, något jag borde veta om 0/0 inställning? Dåligt för knäna eller så? :OAnticrobotic sa:Aj...FGK sa:Åkt med 0/0 i 6 år
Det är ju inte jätteergonomiskt om man säger så. Iom att du står ganska brett med fötterna kommer knäna (i första hand) eller höfterna ta stryk varje gång du gör en knäböjning som är mer än bara lite. Det undviks genom att ha lite vinkel mellan fötterna (som du börjat köra med nu).FGK sa:Det där lät inte bra, något jag borde veta om 0/0 inställning? Dåligt för knäna eller så? :OAnticrobotic sa:Aj...FGK sa:Åkt med 0/0 i 6 år