Vilka pjäxor?

• Trådstartare Trådstartare skid123
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

skid123

Guest
Vilka pjäxor?
Hej!
Jag har tänkt köpa ett par pjäxor inför vinter fast vet inte vilka.Jag har storlek 26.5 och bred fot och kör överallt på fjället.Jag har kollat på Salomon Kaid,Full Tilt Booter och Ett par Salomon SPK.Andra funkar säkert också.Tipsa gärna.

Vilka pjäxor?
Gå till en kunnig som kan mäta foten, göra sulor etc. Du kommer bli nöjd.

Vilka pjäxor?
du kör överallt på berget men tittar bara på jibbpjäxor?

nåväl. på internet kan ingen hjälpa dig hitta rätt. gå till en ordentlig, välsorterad butik och be dem hjälpa dig att hitta rätt pjäxor åt dig.

Vilka pjäxor?
Kör på hela fjället men mest i parken.

Vilka pjäxor?
har ingen betydelse. du gör bara dig själv en otjänst om du köper pjäxor efter vad nån annan liten tonåring på freeride rekommenderar. gå till butik och prova ut ett par som passar, det är det enda rätta om det ska bli bra.

Vilka pjäxor?
skid123 sa:
Men det är som lee-nus säger gå och prova i en affär.

Fast jag kan rekomendera den ultimata allround pjäxan : Dalbello il Moro ID Tanner hall

Den är skön på alla sätt, och behöver du en styvare pjäxa så kan du lätt fixa de för du får allt du skulle behöva för att kunna ställa om dom.
Fast jag tror inte du tänker betala 6000 kr.

Vilka pjäxor?
Jag håller med de andra "gamlingarna" här. Gå till en bra skidbutik och be om hjälp. Pjäxor är den viktigaste delen av din utrustning och den ska passa DIG. Köp även ett par ordentliga sulor (om inte säljaren nämner detta för dig begår han, i mina ögon, ett GROVT tjänstefel!) som är gjutna efter dina fötter.

Så...frågan är besvarad. Du är nöjd och vi också.

Bara att vänta på första snön och sen ut och shredda, utan kalla och ömma fötter!

Peas!

Vilka pjäxor?
Har hört att röda ska vara skiten...

På riktigt, du måste gå till en bra skidbutik där de kan hjälpa dig med dina pjäxor. Det finns inga genvägar till den perfekta passformen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp