vilka pxäxor ska jag välja

Nivaria

Ny medlem
tjena, jag måste ha nya pjäxor. vilka ska jag välja, jag vill inte ha kramp när jag åker, jag har länge letat men aldrig hittat några ricktigt bra.

Jag kan brätta lite om hur jag åker.
jag är ingen nybörjare utan åker rätt bra. men jag är absulut ingen på proffsnivå. jag gillar köra kanske fort och galet men eftersom jag inte alltid klarar det pga att jag inte e för vältränad i benen så måste man även ta det lite soft. det blir mest pist åkning inte offpist för ofta.

vad ska jag välja snälla hjälp mig du som vet

Jadu, en pjäxa med runt 80 i flex. Modell o märke blir knepigt att föreslå eftersom de skiljer sig så mycket i passform för olika personer.

Det enda du kan göra är att gå till en skidaffär och prova, alla märken och modellserier skilljer sig åt i läster, styvheter och innerskor + andra features.
Plus att man uppfattar flexen olika i varje modell beroende på plastblandning och höjd på skaft osv och att alla andra märken har olika system när det gäller att mäta flex.

Stroltz är det enda som fungerar riktigt bra synd att dom kostar en halv förmögenhet. Men som sagt det finns som är bättre eller skönare att ha.

Tillbaka
Topp