Vilka säsongsnyheter är du sugen på?

Herrmelinryd

Aktiv medlem
Säsongen är på väg att dra igång och det finns en hel uppsjö av spännande nyheter på skidfronten i år!

Nya Mantra från Völkl, Blizzards Brahma har blivit Anomaly och Nordica har uppdaterat sina Enforcers.

Jag är nog ändå mest sugen på att testa Black Crows Octo, en något mindre lekfull och lite mer allsidig variant av Mirus Cor (men fortfarande med en riktigt snäv svängradie).

Vad säger ni?

Jag har kommit över ett par Rossi Sendersoul 102 24/25(180cm) som ska bli spännande att testa. Av spec så känns det som att det är en skida som är rätt lik Nordica Enforcer och flera andra skidor mitt i det segmentet... kanske med skillnaden att det är lite snävare radie än flesta 16m vid 180cm.

Bilagor

• Rossignol_SenderSoul102.jpg
    Rossignol_SenderSoul102.jpg
    648.3 KB · Besök: 73
Man får känslan generellt att begrepp som "charger" inte premieras litet mycket längre, till förmån för "lättsvänghet", "lekfullhet" och mer förlåtande egenskaper i lite lägre farter. Plus motsvarande utveckling från andra hållet genom att extrema skidor typ "lättsvängd, kortsvängd" som Mirus Cor stramas upp litet för att bli mer allround. Bra för såna som mig i vilket fall.

Man får känslan generellt att begrepp som "charger" inte premieras litet mycket längre, till förmån för "lättsvänghet", "lekfullhet" och mer förlåtande egenskaper i lite lägre farter. Plus motsvarande utveckling från andra hållet genom att extrema skidor typ "lättsvängd, kortsvängd" som Mirus Cor stramas upp litet för att bli mer allround. Bra för såna som mig i vilket fall.
Tycker det är roligt hur tillverkare verkar gå i lite olika riktningar. Enforcers och Anomaly (fd. Brahma/Bonafide) verkar ha bytt plats lite vad gäller mångsidighet och styvhet/feedback.

Det är nog alltid ett problem med ganska ensidiga skidor att många inte har råd eller tid med många par skidor. Nu var väl Mirus Cor otroligt populära och rätt svåra att få tag i, men ändå.

Snödjup

Tillbaka
Topp